مردم آذربایجان در خلق حماسه ۹ دی نقش مهمی داشتند
مردم آذربایجان در خلق حماسه ۹ دی نقش مهمی داشتند

رییس بنیاد ایران شناسی ایران گفت: مردم آذربایجان در خلق حماسه ۹ دی و اعتراض به فتنه ۸۸ نقش مهمی برعهده داشتند. به گزارش تایسیزنیوز، «محمدحسین رجبی دوانی» در نشستی با فرماندار تبریز با بیان اینکه ایران و انقلاب اسلامی مدیون تبریز و آذربایجان است، اظهار کرد: ما تشیع و پاگرفتن انقلاب اسلامی را مدیون […]

رییس بنیاد ایران شناسی ایران گفت: مردم آذربایجان در خلق حماسه ۹ دی و اعتراض به فتنه ۸۸ نقش مهمی برعهده داشتند.

به گزارش تایسیزنیوز، «محمدحسین رجبی دوانی» در نشستی با فرماندار تبریز با بیان اینکه ایران و انقلاب اسلامی مدیون تبریز و آذربایجان است، اظهار کرد: ما تشیع و پاگرفتن انقلاب اسلامی را مدیون آذربایجان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تشیع و مذهب رسمی توسط شاه عباس به عنوان شیعه اثنی عشری منتشر شد و پا گرفتن انقلاب و تضمین پیروزی انقلاب با قیام مردم تبریز بود.

رییس بنیاد ایرانشناسی جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به تبریز از سلسله نشست های جهاد تبیین خبر داد و گفت: امر جهاد تبیین مسئله مهم و ضروری است که با تخریب های صورت گرفته از جنگ و دفاع مقدس مهمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان جایگاه خاصی در تمدن ایرانی اسلامی دارد، گفت: مردم این منطقه در ادوار مختلف تاریخی نقش خود را برای توسعه تمدن ایرانی اسلامی ایفا کرده اند.

رجبی دوانی با بیان اینکه بی حاشیه بودن مردم تبریز در حوادث نشان از آگاهی مردم این خطه دارد، ادامه داد: در قیام ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ همت و شجاعت مردم تبریز ضربه اساسی بر پیکره رژیم پهلوی زد و به مردم سایر مناطق کشور جرات ایستادن در مقابل رژیم طاغوت را داد.

مردم همیشه در صحنه تبریز هشتم دی ماه سال ۱۳۸۸ یکروز قبل از خروش سراسری مردم کشورمان در ۹ دی ماه با برگزاری راهپیمایی، اقدامات و اغتشاشات فتنه گران را محکوم کردند.

سالروز حماسه ۹ دیماه به عنوان ” روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ” نامگذاری شده است.