مرگ ۵ نفر ناشی از گاز منوکسید کربن در آذربایجان غربی
مرگ ۵ نفر ناشی از گاز منوکسید کربن در آذربایجان غربی

باقر بهرامی با بیان اینکه طی هشت ماه اول سال جاری در استان ۲۲۵ نفرتوسط گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت و بستری شده اند که از این تعداد ۵ نفر فوت شدند افزود: این میزان ۲۵ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال رشد دارد. وی با اشاره به انجام ۶۰ مورد ماموریت در […]

باقر بهرامی با بیان اینکه طی هشت ماه اول سال جاری در استان ۲۲۵ نفرتوسط گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت و بستری شده اند که از این تعداد ۵ نفر فوت شدند افزود: این میزان ۲۵ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال رشد دارد.

وی با اشاره به انجام ۶۰ مورد ماموریت در زمینه مسمومیت ناشی از منوکسید کربن در استان و رشد ۳۳ درصدی ماموریت ها در این زمینه خاطر نشان کرد: گاز منوکسید کرین گازی بی رنگ و بی بو ولی کشنده است و مردم باید توصیه های ایمنی را تا حد امکان رعایت کنند تا شاهد کاهش صدمات ناشی از استنشاق این گاز باشیم.

بهرامی ادامه داد: مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که با تنفس گاز خطرناک مونوکسیدکربن ایجاد می‌شود و این مسمومیت به وسیله ی انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری،آبگرمکن،پیک نیک و حتی ذغال ایجاد می شود.چ

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی افزود: این نوع مسمومیت بیشتر در زمستان رخ می دهد وبه دلیل نبود علامتی خاص برای این گاز، مرگ بر اثراین گاز را ‘مرگ خاموش’ می نامند.