مسئولان آذربایجان در انقلاب چند ساله بودند؟
مسئولان آذربایجان در انقلاب چند ساله بودند؟

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۳۹ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا،همه آمده‌اند، مردم دیار ستارخان و باقرخان با شعار «آذربایجان اویاخدی،انقلاب دایاخدی»، آمدند تا بگویند آذربایجان بیدار است. به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،  اینجا ایران است، ساعت به‌وقت همدلی و همراهی، آری اینجا ایران است، […]

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۳۹ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا،همه آمده‌اند، مردم دیار ستارخان و باقرخان با شعار «آذربایجان اویاخدی،انقلاب دایاخدی»، آمدند تا بگویند آذربایجان بیدار است.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ،  اینجا ایران است، ساعت به‌وقت همدلی و همراهی، آری اینجا ایران است، جغرافیایی که مردمانش دنیا را مبهوت وحدت، ولایتمداری و عشق به سرزمینشان کرده است.

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۳۹ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا،همه آمده‌اند در سراسر استان آذربایجان‌شرقی، نسل‌ اندر نسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد تا بودنشان را فریاد بزنند.

 مردم دیار ستارخان و باقرخان با شعار «آذربایجان اویاخدی،انقلاب دایاخدی»، آمدند تا بگویند آذربایجان بیدار است.

یک باغ وقتی چند سال از ثمردهی‌اش می‌گذرد و ممکن است علف‌های هرز در آن رشد کند، باید آنها را از بین برد نه کل باغ را نابود کرد، امروز مردم تبریز در کنار مسوولان یک قاب تماشایی به رهبر و مقتدای خود نشان دادند در این گزارش از مسوولان استان در زمینه بهترین خاطره و سنشان در ۲۲ بهمن ماه سال سوال پرسیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان: حضور مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به راستی تماشایی بود

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با ابراز تشکر از مردم فهیم ایران و تبریز در شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: نیازی نیست بنده چیزی بگویم زیرا این حضور حرف‌های زیادی داشت.

وی افزود: الحق حضور در راهپیمایی امسال در ۲۲ بهمن بسیار تماشایی بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ هنوز ۲۱ ساله بودم/حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انقلاب را بیمه کرد

مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بنده در ۲۲ بهمن سال ۵۷ هنوز ۲۲ ساله نشده بودم و آن روز در اردبیل بودم که شهربانی با حمله به مردم افرادی را شهید کرد.

وی افزود: در سال ۵۷ حمله مردم و تسخیر کلانتری‌ها و شهربانی اردبیل شاید جزو پرعظمت‌ترین روزهایی بود که با چشم دیدم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: البته در آن زمان اردبیل شهر زیاد بزرگی نبود و افرادی که در شهربانی به مردم تیراندازی کرده بودند نیز شناخته شده بوده و توسط خود مردم دستگیر شدند و این یکی از خاطراتی است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم با شور و نشاط و وحدت در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و لبیک به مقام معظم رهبری گفتند، گفت: نظام با این حضور گسترده بیمه شد و پیام یأس را به همه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی داد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی: در سال ۵۷ هنوز یک ساله بودم/ امروز بیعت مجدد با مقام ولایت کردیم 

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام استان آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک ساله بودم، افزود: متاسفانه خاطره‌ای ندارم ولی در یک خانواده انقلابی و متدین و پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب تربیت شده‌ام.

وی افزود: امروز با عنایت خداوند توانستیم بیعت مجدد مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری را داشته باشیم و بگوییم ما همیشه پشت ولایت خواهیم بود.

مدیرکل برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی: در  ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ نوجوان ۱۵ ساله بودم/ این حضور نشان از انقلابی بودن و ماندن مردم در همه زمان‌هاست. 

داوود بهبودی، مدیرکل برنامه و بودجه استان با بیان اینکه در زمان انقلاب ۱۵ ساله و در مقطع سوم راهنمایی بودم، افزود: در آن زمان با تعطیلی مدارس و شرکت در تظاهرات‌، دانش‌آموزان کارهای بزرگی انجام دادند و من نیز به همراه دیگر دانش‌آموزان در این راهپیمایی و تظاهرات شرکت می‌کردم.

وی افزود: به حق آن دوران بسیار شیرین بود مخصوصا برای ما که در اوایل جوانی راه حق را شناخته و لبیک به رهبر کبیر انقلاب می‌گفتیم، این حضور نیز نشان از انقلابی بودن و ماندن مردم ایران و ولایت‌پذیری آنها است.

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی: ۲۲ بهمن سال ۵۷ هنوز ۱۴ ساله بودم/ تانک‌‌ها در حال حرکت به سمت تهران

محسن حسن خانی، رئیس پلیس استان اظهار کرد: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و پیروزی انقلاب ۱۴ ساله بودم، افزود: یکی از خاطرات فراموش نشدنی‌ام این است که رژیم سابق دستور داده بوده تا تانک‌ها از همدان حرکت کرده و به سمت تهران بروند و من نیز در همدان ساکن بودم.

وی افزود: در آن زمان طبق دستور شهید مدنی، مردم به پا خاسته جلوی تانک‌هایی که به شهر حمله کرده بودند را گرفتند که من نیز آنجا شرکت کرده بودم و با موانعی سد راه حرکت تانک‌ها شدیم که باعث شد تانک‌ها نتوانند حرکت کنند.

رئیس پلیس استان خاطرنشان کرد: در آن روز حمله تانک‌ها یکی از دوستان به نام حسین عاشوری در آن حادثه به شهادت رسید و که البته آن روز شهربانی‌ها سقوط کرد و این یکی از خاطرات من در دوران نوجوانی از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی: ۵ ساله بودم که انقلاب شد/ سبد حاوی اعلامیه‌های امام راحل را جابه‌جا می‌کردم 

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب ۵ ساله بودم، افزود: اولین خاطره بنده این است که یکی از برادران من جزو نیروهای دانشجویی خط ولایت امام بود و اعلامیه‌های امام را قبل از انقلاب در سبدی جمع‌آوری کرده و بین مردم پخش می‌کردند و من نیز همراهشان بودم و زمانی که به آنها شک می‌کردند، سبد را به من می‌دادند.

آری قصه مراد و مرید همین است، حکایت ملت و رهبرشان روایت امروز مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در جای‌جای ایران اسلامی است، گفته بودند که «به حول و قوّه‌ی الهی بیست‌ودوّم بهمن امسال از آن بیست‌ودوّم بهمن‌های تماشایی خواهد بود. چون مردم با این یاوه‌گویی‌هایی که بعضی از دولتمردان آمریکایی و غیره کردند، احساس می‌کنند که دشمن در حال کمین‌ گرفتن و آماده‌ شدن برای تهاجم است.»