مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد
مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد

‍ مدير مجتمع مس سونگون خبر داد 💢 مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد عباس زاده:معدن مس سونگون با ٧ درصد اکتشاف در جایگاه پنجم جهان و با ۵ میلیارد تن ذخیره، رتبه اول در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. ▫️هدف استراتژیک شرکت ملی […]

‍ مدير مجتمع مس سونگون خبر داد

💢 مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد

عباس زاده:معدن مس سونگون با ٧ درصد اکتشاف در جایگاه پنجم جهان و با ۵ میلیارد تن ذخیره، رتبه اول در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

▫️هدف استراتژیک شرکت ملی مس ایران، بازطراحی ساختار صنعت مس کشور است، هدف از این باز طراحی تکمیل و توسعه زنجیره ارزش مس ایران بوده و تمامی مزایا و منافع ناشی از تکمیل و توسعه این زنجیره به استان برمی‌گردد.

▫️مجتمع مس سونگون برای اولین بار در کشور «شرکت تخصصی اکتشافی شمالغرب» را در استان مستقر کرده و برای اولین بار هم «شرکت مشاوره معدن و صنایع معدنی» را با حضور دانشگاه‌های استان در حوزه خدمات فنی مهندسی به ثبت رسانده است.

▫️تکمیل این روند موجب برخورداری شهرستان ورزقان و آذربایجان شرقی از تمامی مزایا و منافع  آن خواهد شد.

▫️درآمد مالیاتی استان قریب به ۱۱ هزار میلیارد تومان است و با انتقال درآمدهای مالیاتی سونگون به استان، ۳۰-۲۵ درصد افزایش درآمد خواهیم داشت که این رقم با احتساب طرح های توسعه آتی، بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمد مالیاتی استان اضافه خواهد کرد‌.