مشکلات قضائی ۵۴ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی رسیدگی شد
مشکلات قضائی ۵۴ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی رسیدگی شد

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون مشکلات قضائی و حقوقی بیش از ۵۴ هزار نفر از مردم استان در قالب ملاقات عمومی رسیدگی شده است. موسی خلیل اللهی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طی این مدت تعداد ۵۴ هزار و ۶۳۱ نفر از مردم به صورت چهره به چهره […]

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون مشکلات قضائی و حقوقی بیش از ۵۴ هزار نفر از مردم استان در قالب ملاقات عمومی رسیدگی شده است.

موسی خلیل اللهی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طی این مدت تعداد ۵۴ هزار و ۶۳۱ نفر از مردم به صورت چهره به چهره با مدیران و مسئولان قضائی و دادگستری آذربایجان شرقی ملاقات کرده و مشکلات مربوط به پرونده های خود را اعلام کرده اند، افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۲۹ نفر به طور مستقیم با بنده ملاقات کرده و دستورات مقتضی برای حل و فصل مشکلات صادر شده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۰ مورد توسط مقامات قضایی استان، تعداد یک هزار و ۵۶۵ مورد توسط دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان و تعداد ۳۷ هزار و ۵۱۷ مورد نیز توسط دادگستری ها و دادگاه های بخشی آذربایجان شرقی انجام شده است.

خلیل اللهی با بیان اینکه از مجموع مراجعات فوق مشکلات حدود ۶۰ درصد مردم نتیجه بخش بوده است، تعداد این افراد را ۲۹ هزار و ۳۵۳ نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد ۵ هزار و ۹۴۵ مورد از پرونده مراجعه کنندگان به دلیل عدم امکان اقدام قضایی بایگانی شده و تعداد ۲۲ هزار و ۶۸۷ مورد هم راهنمایی و ارشاد شدند.

به گفته وی پرونده تعداد ۴ هزار و ۶۲۷ نفر از مجموع ملاقات کننده های عمومی در مجموعه های دادگستری آذربایجان شرقی هم اکنون در دست اقدام می باشد.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه سه شنبه های هر هفته دیدارهای مردمی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در سالن بدری دادگستری مرکز استان در راستای تکریم ارباب رجوع به همراه رییس دادگاه های تجدیدنظر، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان، رییس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان تبریز و سایر معاونین قضایی برگزار می شود، یادآور شد: پرونده های قضایی از سراسر استان در این جلسات بررسی و دستورات لازم با رعایت استقلال قضات صادر می شود.

وی ادامه داد: هر دو هفته یکبار نیز دیدار مردمی رییس و مدیران دادگستری استان در یکی از مساجد مناطق کم برخوردار کلانشهر تبریز به صورت چهره به چهره و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.