مطالبه‎گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد
مطالبه‎گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد

به گزارش تایسیز اذربایجان ، ایرج شهین باهر در دیدار با مدیرکل جدید صداو سیمای مرکز آذربایجان‎شرقی به نقش مهم رسانه ملی در فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی بی بدیل است و این رسانه می تواند ایجاد و ترویج فرهنگ شهروندی زمینه پیشرو باشد. در این دیدار […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، ایرج شهین باهر در دیدار با مدیرکل جدید صداو سیمای مرکز آذربایجان‎شرقی به نقش مهم رسانه ملی در فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی بی بدیل است و این رسانه می تواند ایجاد و ترویج فرهنگ شهروندی زمینه پیشرو باشد.

در این دیدار که محرم محمدزاده عضو شورا، حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و سعید حاجی زاده مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز نیز حضور داشند، شهردار تبریز با اشاره به کارکرد رسانه ها در دنیای امروز گفت: امروزه رسانه ها صرفا ابزاری برای خبر رسانی نیستند بلکه در آگاه سازی، فرهنگ سازی و جهت دهی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه نقش برجسته ای دارند.

وی ادامه داد: رسانه ها می توانند در راستای ترویج و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به عبارت دیگر پیشرفت و سازندگی کشور، نقش اساسی داشته باشند، اما قطعا رادیو و به ویژه تلویزیون به عنوان دانشگاهی فراگیر، نقش موثرتری را بر عهده دارند، چرا که معمولا برنامه های رسانه ملی، بویژه برنامه ها و فیلم های تلویزیونی بومی و محلی ، اثرات فرهنگی اجتماعی قابل ملاحضه ای را در ابعاد مختلف به همراه دارند .

شهردار تبریز با اشاره به مشکلات شهرداری های کشور به خصوص کلانشهر تبریز اظهار داشت: با توجه به رکود اقتصادی و تاثیرآن در وضعیت شهرداری ها شاهد کاهش منابع مالی و ساخت و سازها هستیم که در کنار اینها، عواملی دیگر چون افزایش بی رویه نیروهای انسانی در طی سال های گذشته مشکلات بسیار زیادی برای شهرداری داشت ولی دلسوزی، عشق و علاقه  عاملی است که می تواند دلگرمی برای ادامه کار در ساختار شهری با این روند باشد.

وی تعامل با ارگانهای مختلف را در توسعه شهر مهم عنوان کرد و افزود: سیاست شهرداری در امورات شهری تعامل سازنده با نهاها، ارگانها و سازمانهای مختلف است که برای نمونه می توان به تعامل با آب و فاضلاب و آموزش و پرورش استان اشاره کرد

شهین باهر با اشاره به اطلاع رسانی صیح و عدم وابستگی سیاسی در خبر رسانی اظهار داشت: مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است اما نباید مغرضانه باشد. اگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاقه مند هستیم نباید بخاطر وابستگی و معاملات سیاسی و حزبی یاس و نامیدی را در بین مردم ترویج دهیم و چشم بر روی واقعیت ها ببندیم و سیاه نمایی را سرلوحه کارها قرا دهیم زیرا که این سیاه نمایی به ضرر نظام خواهد بود و آب بر آسیاب دشمن ریختن است.

انتهای پیام/