معاون وزیر بهداشت: دولت سیزدهم درصدد توسعه بیمارستان‌های دولتی است
معاون وزیر بهداشت: دولت سیزدهم درصدد توسعه بیمارستان‌های دولتی است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه بیمارستان‌ های دولتی در دستور کار قرار دارد و برخی بیمارستان‌های زیر ۱۰۰ تخت نیز باید بخشی از یک بیمارستان بزرگ و جنرال باشند. سعید کریمی در نشستی با حضور روسای بیمارستان های استان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در خصوص تامین تجهیزات بیمارستان های […]

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه بیمارستان‌ های دولتی در دستور کار قرار دارد و برخی بیمارستان‌های زیر ۱۰۰ تخت نیز باید بخشی از یک بیمارستان بزرگ و جنرال باشند.

سعید کریمی در نشستی با حضور روسای بیمارستان های استان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در خصوص تامین تجهیزات بیمارستان های تاره احداث شده مشکلی وجود ندارد و تجهیزات این بیمارستان ها رایگان و از منابع وزارتی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ بیمارستان در سطح کشور بالای ۲۵ سال عمران دارند، ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستان های خصوصی در حالت نرمال و خوبی است و وزارت بهداشت و درمان از کسانی که در بخش خصوصی و در حیطه بهداشتی و درمانی سرمایه گذاری می کنند استقبال و حمایت می کند.

معاون درمان وزیر بهداشت درخصوص طرح دارویار هم گفت: ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی شود و اکثرا با کاهش فرانشیز این ثبت اشتباه گرفته می شود .

وی ادامه داد: نظام ارجاع برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده و همه ویزیت ها باید از مسیر نظام ارجاع انجام شود.

بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در خصوص تجمیع و جایگزینی بیمارستانها و ماده ۵۶ برای بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی و تجهیز مرکز جامع سرطان گفت: اقدامات و حمایت های لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این موارد نیز انجام پذیرد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیمارستان های ما از نظر تجهیزات فقیر هستند، گفت: اجرای نظام ارجاع، سطح بندی و خرید راهبردی و پزشک خانواده از مهمترین راهکارهای سیستم درمانی است.

جواد احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت درمانی و بیمارستان های استان گفت: در کل استان آذربایجان شرقی ۴۳ بیمارستان با هفت هزار و ۳۰۲ تخت فعال است که از این تعداد ۱۹ بیمارستان برای شهر تبریز و بقیه در شهرستان های استان مستقر هستند .

وی در خصوص تامین تجهیزات پزشکی در مراکز گفت: در سال ۱۴۰۰ سه دستگاه سی تی اسکن و در سال ۱۴۰۱ چهار دستگاه سی تی اسکن در شهرستان های استان نصب و راه اندازی شده است .

احمدیان اعلام کرد: دستگاه شتاب دهنده امید در بیمارستان شهید مدنی تبریز در ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و حدود ۸۰ نفر به روند ظرفیت رادیوتراپی مرکز افزوده خواهد شد.

وی گفت: در استان با کمبود پرستار، کمبود آمبولانس، هوشمندسازی تریاژ، دریافتی های نا متناسب و کمبود پزشکان متخصص مواجه هستیم و امیدواریم با حمایت های وزارتخانه این چالش ها حل شود.