معاون وزیر کار در آئین تجلیل از فعالان حوزه مهارت؛کلاس های کنکور امان خانواده ها را بریده است
معاون وزیر کار در آئین تجلیل از فعالان حوزه مهارت؛کلاس های کنکور امان خانواده ها را بریده است

معاون وزیر کار در آئین تجلیل از فعالان حوزه مهارت؛کلاس های کنکور امان خانواده ها را بریده است معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مراسم بزرگداشت ششم مرداد، گفت: چالش بزرگ نسل آینده کشور، افرادی دارای مدرک و فاقد مهارت است که فرصت‌های کسب‌وکار و اقتصاد دانش‌بنیان را […]

معاون وزیر کار در آئین تجلیل از فعالان حوزه مهارت؛کلاس های کنکور امان خانواده ها را بریده است

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مراسم بزرگداشت ششم مرداد، گفت: چالش بزرگ نسل آینده کشور، افرادی دارای مدرک و فاقد مهارت است که فرصت‌های کسب‌وکار و اقتصاد دانش‌بنیان را از دست خواهند داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت امروز ششم مرداد ماه سال ۱۳۹۸،در مراسم روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای و بزرگداشت فعالان حوزه مهارت در وزارت کار گفت: برای توفیق در حوزه مهارت آموزی باید دولت و مجلس و همه دستگاه های اجرایی در ائتلاف با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تأمین نیروی مهارتی را در تصمیم‌گیری‌های کلان خود قرار دهند تا شاهد تحول در حوزه مهارت آموزی باشیم.
وی افزود: در تمام کشورهای منطقه جریان جدی برای موضوع مهارت آموزی شکل گرفته و خوشبختانه در کشور ما نیز با کمک مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون نظام جامع مهارت آموزی، شورای عالی آموزش های مهارتی در هر استان تشکیل شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تبیین این خبر گفت: در سالی که گذشت، با پیگیری‌هایی انجام شده متوجه شدیم باید متناسب با نیازهای محلی کار کنیم تا نظام حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی استقرار یابد که در این زمینه به استان ها تفویض اختیار شده است.
پاک سرشت موضوع اختصاصی شدن درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات حکمرانی محلی و تمرکززدائی عنوان کرد و گفت: با هدف استقرار یک نظام و برنامه خاص برای مهارت آموزی این موضوع عملیاتی شد.
وی، گسترش نهضت مهارت افزایی را از جمله اولویت‌های سازمان ذکر کرد و گفت: برنامه دوم ما در سال گذشته ایجاد نهضت مهارت افزایی و توسعه و ترویج مهارت آموزی بود که تحقق یافته است.
معاون وزیر کار گفت: دغدغه ما عدم همکاری و ارتباط شرکای اجتماعی با یکدیگر در این زمینه است. مهارت آموزی نیاز به یک ائتلاف جمعی دارد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با بنگاه‌های اقتصادی منعقد شده است و مجمع خیرین هم برای کمک در این امر آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی از ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای به عنوان یکی دیگر از اولویت های سازمان نام برد و گفت: متاسفانه در سال گذشته در حوزه ترویج آموزشهای مهارتی همکاری های لازم انجام نشده و بدون شک در خصوص مهارت آموزی در کشور غفلت‌هایی صورت گرفته است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: کلاس‌ها و آموزشگاه‌های کنکور امان خانواده‌ها را بریده و من نگرانی جدی برای نسل آینده دارم که توانمند نیست و به تناسب اقتصاد دانش بنیان نمی توانند فرصتهای کسب و کار را در اختیار بگیرند.
پاک سرشت، در پایان اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با کمبود تقاضای آموزشی مواجه هستیم لذا تصمیم داریم