معلم تبریزی در کتاب برایان تریسی قلم زد
معلم تبریزی در کتاب برایان تریسی قلم زد

افتخاری دیگر برای شهر اولین‌ها معلم تبریزی در کتاب برایان تریسی قلم زد یک مدرس هوش، استعداد و خلاقیت عنوان کرد؛جای خالی کتاب های درسی هوش در آموزش و پرورش| راه‌های تقویت هوشتبریز- یک مدرس هوش، استعداد و خلاقیت گفت: جای خالی کتاب های درسی هوش در آموزش و پرورش و مدارس به شدت احساس […]

افتخاری دیگر برای شهر اولین‌ها

معلم تبریزی در کتاب برایان تریسی قلم زد

یک مدرس هوش، استعداد و خلاقیت عنوان کرد؛
جای خالی کتاب های درسی هوش در آموزش و پرورش| راه‌های تقویت هوش
تبریز- یک مدرس هوش، استعداد و خلاقیت گفت: جای خالی کتاب های درسی هوش در آموزش و پرورش و مدارس به شدت احساس می شود.

آیدین استوار شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: یکی از مشکلات اساسی در نظام آموزش و پرورش ایران این است که کتاب های درسی به روز نیستند.
وی با بیان اینکه باید درس های هوش هیجانی و تقویت حافظه و استعداد در مدارس تدریس شود، ادامه داد: کشورمان دانش آموزان با استعداد زیادی در شهرهای مختلف دارد که باید با گنجاندن سوالات هوش و خلاقانه در کتاب ها زمینه افزایش ضریب هوشی آنها فراهم شود.
این مدرس هوش در خصوص راه‌های تقویت هوش در کودکان گفت: خانواده ها برای فرزندان خود اجبار درسی نداشته باشند، زبان دوم غیر از زبان مادری به آنها بیاموزند. چند زبانه شدن باعث تقویت هوش کودکان می شود. از کلاس چهارم و پنجم نیز با فرزندان خود سوالات هوش حل کنند.
وی افزود: IQ تغییر ناپذیر است ولی می تواند با روش ها و آموزش روی آن تاثیر گذاشت و بازدهی آن را بالا برد. هزینه کردن برای هوش و تحصیل کودکان نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است.
استوار در خصوص راه‌های تقویت هوش برای بزرگسالان نیز گفت: اگر افراد می خواهند هوش خود را تقویت کنند باید علاوه بر ورزش و فعالیت های بدنی تلاش کنند زبان های دیگری همچون انگلیسی و چینی را فرا بگیرند.
استوار که اولین فردی است که در ایران هوش را تدریس کرده است، ادامه داد: در تدریس حال خوب دانش آموز و معلم خیلی مهم است، باید دانش آموز با معلم ارتباط برقرار کند و توانایی برقراری این ارتباط به معلم بستگی دارد.
وی گفت: در ۵ سال اخیر بیش از ۱۴۰۰ نفر از دانش آموزان بنده در آزمون های مدارس تیزهوشان قبول شده اند.
این مدرس هوش، استعداد و خلاقیت درخصوص کتاب اخیر برایان تریسی نیز گفت: برایان تریسی از جمله نویسنده های مشهور کتاب های موفقیت از جمله قورباغه ات را قورت بده است، که یک فصل از آخرین کتاب او را نیز بنده نگارش کرده ام.
استوار افزود: آخرین کتاب برایان تریسی را ۲۰ نفر نوشته اند که یکی از آنها نیز بنده هستم. از بین چند هزار مصاحبه ای که برای این امر انجام شد بنده موفق شدم یک فصل را نیز در این کتاب نگارش کنم. در این کتاب در خصوص این موضوع نوشته ام که نباید ناامید شد. با اینکه مشکلات زیادی را از سنین پایین زندگی ام تجربه کرده ام ولی هرگز ناامید نشدم و با تلاش و پشتکار و داشتن امید پیش رفتم و به آنچه که هدفم بود رسیدم.