*معلم مبتکر تبریزی گل کاشت
*معلم مبتکر تبریزی گل کاشت

*معلم مبتکر تبریزی گل کاشت گزارش تایسیز نیوز از یک معلم تبریزی است که برای ۳۲ حرف الفبای فارسی قصه ساخته است تا کلاس اولی‌ها به دنیای قصه‌ها سفر کرده و حروف الفبا را با قصه‌هایی که «ننه آذر» برایشان تعریف می‌کند یاد بگیرند. «ننه آذر»، «ببعی قصه‌گو»، «صدف با صابون»، «ژاله پژمرده با مادر […]

*معلم مبتکر تبریزی گل کاشت

گزارش تایسیز نیوز از یک معلم تبریزی است که برای ۳۲ حرف الفبای فارسی قصه ساخته است تا کلاس اولی‌ها به دنیای قصه‌ها سفر کرده و حروف الفبا را با قصه‌هایی که «ننه آذر» برایشان تعریف می‌کند یاد بگیرند. «ننه آذر»، «ببعی قصه‌گو»، «صدف با صابون»، «ژاله پژمرده با مادر پرستار»، «چاووش چاق» و بسیاری دیگر از این کاراکترها، بازیگران قصه‌های این آقا معلم تبریزی هستند. این معلم مبتکر و خلاق تبریزی مرتضی پاشایی‌فخری است که از روش قصه‌گویی برای درس فارسی و ریاضی استفاده می‌کند و آموزش الفبا به روش قصه گویی را در ایام کرونا کلید زده است. او می‌خواهد با تولید محتوای جذاب بچه‌ها را به درس‌شان علاقه نشان دهند. 

آقا معلم خلاق تبریزی عصای خانم جادوگر را به کمک می‌طلبد تا «حروف ربط» را به کلاس اولی‌ها آموزش دهد. «ننه آذر» نیز با آن چین‌های دامنش قصه حرف «ذ» را در گوش کودکان می‌خواند و سپس با «ببعی قصه‌گو» همراه می‌شود تا حرف «ع– –ع– –ع ع» را یاد بگیرد. و زمانی که (چاوشِ چاق) می‌خواهد «چ– چ» را آموزش دهد «صدف» با صابون صورتش را می‌شوید تا کرونا را شکست دهد و این‌گونه کودکان «ص– ص» را بیاموزند. شنیدن قصه (۴ برادر ه– –ه– –ه ه) در مقابل قصه برادران دو قلو که می‌خواهد «تشدید» را به کلاس اولی‌ها یاد دهد نیز جذاب است.حروف دیگر هم شخصیت‌های دیگری دارد که برایشان قصه و داستان می‌گوید. خدا قوت به این معلم خلاق.