ملتی که از علم تهی باشد باید فرمانروایی دیگران را بپذیرد
ملتی که از علم تهی باشد باید فرمانروایی دیگران را بپذیرد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا،  محمدعلی آل هاشم در ویژه برنامه ی تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید کرد: غرب و آمریکا از طریق ابزارهای مختلفی مانند ثروت و در راس همه به برکت علم، توانسته اند بر دنیا مسلط شوند. وی افزود: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایران […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا،  محمدعلی آل هاشم در ویژه برنامه ی تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تاکید کرد: غرب و آمریکا از طریق ابزارهای مختلفی مانند ثروت و در راس همه به برکت علم، توانسته اند بر دنیا مسلط شوند.

وی افزود: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی نیز باید به عزت علمی رسیده و تبدیل به مرجع علمی در دنیا شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: علم مجرد و تنها، کافی نبوده و علمی که منتهی به فناوری و در نهایت تجاری سازی شود می تواند ایجاد قدرت کند.

وی بر نقش شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده و گفت: علم‌را باید به فناوری و فناوری‌را به صنعت و صنعت را نیز به توسعه ی کشور وصل کرده و‌ با حمایت اهالی علم و دانش و تشویق نخبگان محصولات علمی را به عرصه ی بازار مصرف برسانیم.
آل هاشم اظهار کرد: بر اساس تجربه ی چهار دهه ی اخیر هر کجا به مردم اعتماد کرده‌ایم توفیق حداکثری کسب شده‌است.هم اکنون نیز با دعوت از نخبگان و دانشمندان‌ایرانی و فعالان اقتصادی می‌توانیم تحریم های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی تبدیل کنیم.

وی گفت: اهمیت علم و فناوری در آیات و روایات متعدد آمده و جنبه ی توحیدی علم در دین اسلام مد نظر است.

وی افزود: گرچه ما وظایفمان را در قبال اسلام و آموزه های قرآن به خوبی انجام‌نداده ایم و تلاش برای ایجاد فضای قرآنی در جامعه ضرورت دارد ولی عزت و اقتدار کنونی ایران در عرصه ی جهانی نیز به برکت همین آموزه های قرآنی است.
در این مراسم که به همت کانون قرآن و عترت دانشجویی و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با حضور جمعی از دانشجویان اساتید، هیئت رئیسه دانشگاه، امام جمعه آذرشهر و… برگزار شد از برگزیدگان قرآنی دانشگاه نیز تجلیل به عمل آمد.