مناسب سازی محیط، چقدر جدی گرفته می شود❓
مناسب سازی محیط، چقدر جدی گرفته می شود❓

مناسب سازی محیط، چقدر جدی گرفته می شود❓ 🔻بنابه گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربايجان شرقي، با رفت و آمدهای روزانه و حتی نگاه به تصاویر ارسالی و ده ها مورد از آن که هر یک از ما به نوعی در معابر عمومی، با آن مواجه هستیم، احساس می شود مناسب سازی محیط شهری، زیاد جدی […]

مناسب سازی محیط، چقدر جدی گرفته می شود❓

🔻بنابه گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربايجان شرقي، با رفت و آمدهای روزانه و حتی نگاه به تصاویر ارسالی و ده ها مورد از آن که هر یک از ما به نوعی در معابر عمومی، با آن مواجه هستیم، احساس می شود مناسب سازی محیط شهری، زیاد جدی گرفته نمی شود و لازم است با احساس مسئولیت بیشتر و ارایه برنامه هوشمند و هدفمند، دسترسی ایمن بر خدمات را برای افراد دارای محدودیت حرکتی و سالمندان عزیز بطور جدی پیگیری و اجرایی کرد.

🔻معابر عمومی، پارک ها، سرویس های بهداشتی، وسایل حمل و نقل عمومی، عابر بانک ها و مراکز خدماتی، اداری و …. در اولویت برنامه های مناسب سازی فضای شهری، بیش از همه نیازمند گام های موثر و عملی است.

🔻رویکرد و نگاهی جدید، تحولی مثبت را در دستیابی به شهری مطلوب و متناسب برای افراد دارای معلولیت فراهم می آورد.

🔻نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بارها در نشست های مختلف اظهار داشته است که مناسب سازی فضای شهری مطالبه عمومی است و این امر با جلسات تشریفاتی حل نمی شود. افراد دارای معلولیت نیازی به ترحم ندارند، بلکه رفع مشکلات این قشر نیازمند توجه مسئولان همه دستگاه ها است.

🔻با این اوصاف انتظار می رود تا دست اندرکاران امر، فراتر از یک نگاه اداری، به میدان بیایند و برای بهبود وضعیت در حوزه مناسب سازی با شناسايي، بهسازی و اصلاح فضاها و معابر شهری و اداری، اقدام جدی و عاجل نمایند.

🔻مهمتر اینکه با تغییر ساختار جمعیتی و افزایش روند سالخوردگی و چالش های پیش رویی که در آینده نزدیک در ایران و بیش از همه در آذربايجان شرقی و تبریز، با آن دست به گریبان خواهیم بود، لازم است در این فرصت اندک باقیمانده، ضمن بازخوانی ضوابط و مقررات محیط و جدی گرفتن مناسب سازی، با سر و سامان دادن اقدامات و ایجاد دسترسی عمومی، شهری بسازیم برای همه؛ با حداقل موانع و مشکلات .✅ ما که همچنان امیدواریم .