مهریه های سنگین یکی از مهمترین چالش ازدواج آسان جوانان است/ لزوم حذف تشریفات اضافی در مجالس عروسی
مهریه های سنگین یکی از مهمترین چالش ازدواج آسان جوانان است/ لزوم حذف تشریفات اضافی در مجالس عروسی

به گزارش تایسیز اذربایجان حجه الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم صبح امروز در دیدار با فعالین امر ازدواج در آذربایجان شرقی، گفت: باید بتوانیم امر بسیار مهم ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم. وی افزود: برخی ها منتظرند که همه چیز را به دست بیاورنذ و بعد به فکر ازدواج بیافتند، این درست نیست و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان حجه الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم صبح امروز در دیدار با فعالین امر ازدواج در آذربایجان شرقی، گفت: باید بتوانیم امر بسیار مهم ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم.

وی افزود: برخی ها منتظرند که همه چیز را به دست بیاورنذ و بعد به فکر ازدواج بیافتند، این درست نیست و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که من ابتدای ازدواجم همه چیز داشتم. کسی که ازدواج می کند، روزی اش زیاد می شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: بحث ازدواج و خانواده در اسلام بسیار مهم و مورد تاکید است و من هر هفته خطبه اول را به امر مهم و بنیادین خانواده اختصاص می دهم که الحمدلله بازتاب خوبی در جامعه داشته است.

آل هاشم گفت: حضرت زهرا (س) باید الگوی دختران ما باشند؛ ایشان بالاترین شان یک زن را از منظر اسلام متجلی کردند و الگوی تاریخی برای دختران و زنان مسلمان شدند.

وی افزود: زن باید محیط خانه و کانون خانواده را از حرام الهی حفظ کند و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر در همه احوال نیکو باشد تا فرزندان بتوانند به رشد و تعالی برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: برخی کارهایی که برای تبلیغ فرهنگی و ترویج اسلام در جامعه انجام می شود را می توان به طور غیر مستقیم  و با واسطه بیان کرد.

آل هاشم با بیان اینکه ازدواج باید موجب آرامش و محبت بیشتر شود، افزود: برخی آقایان هستند که فکر می کنند وقتی ازدواج کردند، خانم فقط برای کار در آشپزخانه و پذیرایی است، در حالی کهچنین نیست، بعضی خانم ها هم هستند که فکر می کنند مردها فقط برای کار کردن و پول آوردن هستند، این هم اشتباه است. در محیط خانواده با عشق، صمیمیت و محبت همیشه جاری باشد.

وی توصیه کرد: آقایان حداقل هفته ای یک روز ناهار را باید در کنار خانواده شان باشند، همه چیز که کار نیست. ازدواج نتیجه اش باید عشق و محبت بین زوجین باشد.

امام جمعه تبریز گفت: روایت داریم زن و شوهری که در کنار هم بنشینند و به همدیگر محبت کرده و عشق خودشان به همسرشان را ابراز کنند، مانند این است که در مسجد رسول الله معتکف شده اند.

آل هاشم یکی از چالش های مهم ازدواج جوانان را مهریه های سنگین عنوان کرد و افزود: کسانی که مهریه های آنچنانی مطالبه می کنند، مگر می خواهند تجارت کنند؟ ازدواج خرید و فروش نیست، چه خبرتان است؟ مهریه زیاد محبت و خوشبختی نمی آورد.

وی از تشریفات زاید و اضافی در مجالس عروسی انتقاد کرد و گفت: چرا فکر می کنیم هر چقدر تشریفات مجالس زیاد باشد، قدر و منزلت بیشتری پیدا می کنیم؟ متاسفانه امروز تشریفات اضافی در جامعه و خانواده ها غوغا می کند، چرا اینقدر جوان ها را تحت فشار می گذارید؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان گفت: از پدرها و مادرها می خواهم با حذف تشریفات اضافی، زمینه ازدواج آسان را برای جوانان شان فراهم کنند.