نامزد خبرگان رهبری: بقا و استواری جمهوری اسلامی ناشی از مجلس خبرگان است
نامزد خبرگان رهبری: بقا و استواری جمهوری اسلامی ناشی از مجلس خبرگان است

نامزد خبرگان رهبری: بقا و استواری جمهوری اسلامی ناشی از مجلس خبرگان است تایسیز نیوز- نامزد انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری با تاکید بر نقش و تاثیر این مجموعه در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: بقا، دوام و استواری این نظام الهی ناشی از مجلس خبرگان رهبری است. به گزارش تایسیز نیوز، آیت الله علی […]

نامزد خبرگان رهبری: بقا و استواری جمهوری اسلامی ناشی از مجلس خبرگان است

تایسیز نیوز- نامزد انتخابات ششمین دوره خبرگان رهبری با تاکید بر نقش و تاثیر این مجموعه در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: بقا، دوام و استواری این نظام الهی ناشی از مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش تایسیز نیوز، آیت الله علی ملکوتی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، افزود: هر چند مجلس خبرگان رهبری چندان درگیر مسایل روزمره همچون اقتصادی، معیشتی و سیاسی نیست، اما در بزنگاه حساس نظام وظیفه و رسالتی بس بزرگ، مهم و عمیق تر بر عهده دارد که همانا تعیین رهبری نظام است.

وی خبرگان را نهادی انقلابی و قانونی در قاموس جمهوری اسلامی برشمرد که تصمیم‌های آن در تداوم و تقویت نظام اسلامی مفید و موثر است.

ملکوتی با اشاره به ترفندها و توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی، یادآور شد: مجلس خبرگان در سال های اخیر نشان داده است که به خوبی توانسته مانع جدی مقابل دشمنان باشد تا آسیب به ارکان نظام و مردم وارد نشود.

نماینده کنونی خبرگان رهبری مردم آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات روز جمعه تاکید کرد: همه مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر در این عرصه مهم سیاسی شرکت کنند تا اداره امور کشور به دست افراد کاربلد، متخصص و متعهد که اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی دارند، بیافتد.

ملکوتی با اعلام اینکه عضو و حامی هیچ حزب، جناح و جریان سیاسی نیست، یادآور شد: بنده بنا به دعوت مردم دین‌دار و با بصیرت آذربایجان شرقی به طور کاملا مستقل وارد انتخابات شده ام و لازم به یادآوری است که مجلس خبرگان رهبری شانی به مراتب بالاتر از مسایل حاشیه ای سیاسی و جناحی دارد.

وی ادامه داد: اما درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقدم باید جریانات و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی وارد عرصه شوند و زمینه ساز انتخابات رقابتی باشند، چون در مجلسی که برای اداره امور کشور و مسایل مالی تصمیم گیری می‌کند، باید طیف‌ها و جریان‌های متنوع حضور داشته باشند تا تصمیم‌های پخته‌تر و کارشناسی شده‌تر اجرایی شود.

ملکوتی اظهار کرد: ایران اسلامی با جمعیت بالغ بر ۸۵ میلیون نفر دارای افرادی با عقاید و سلایق گوناگون فکری، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی است و اینکه همه مردم را طرفدار اصولگرایی یا اصلاح طلبی بدانیم اشتباه محض است.

وی وجود تنوع فکری در مجلس شورای اسلامی را لازمه اتخاذ تصمیم‌های درست دانست و افزود: معتقدم اگر ترکیب مجلس آینده را ۶۰ درصد طرفداران دولت کنونی تشکیل می دهد باید حداقل ۴۰ درصد مخالف باشد و این به نفع نظام است.

ملکوتی وجود تک صدایی در مجلس شورای اسلامی آینده را بسیار خطرناک و به ضرر قوه مجریه خواند و یادآور شد: چنین مجلسی پویایی نداشته و مرده‌ای بیش نخواهد بود.

وی به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار رسانه ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی دهی به آحاد مردمی برای انتخاب افراد اصلح اشاره و اضافه کرد: این نقش در روزهای آینده بسیار تعیین کننده خواهد بود و باید نظام حاکم و مسئولان از فعالیت های رسانه ای در این خصوص استقبال کنند، چون در نبود رسانه ها فضای سیاسی و اجتماعی کشور رو به خاموشی خواهد گذاشت.

ملکوتی ادامه داد: باید توجه داشت اگر رسانه ها به برخی مسایل مهم ورود و در پاره ای از موارد اطلاع رسانی نکنند، بدون تردید عده ای افسار خواهند گسست و این نقش آفرینی جای قدردانی و سپاس دارد.

وی انتقال مسایل و مشکلات مردم را به مسئولان مهمترین رویکرد رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها همچون مدرسه و دانشگاه در رشد و توسعه کشور جایگاه بسیار مهم و ممتازی دارند و موضوع اطلاع رسانی زیربنای تصمیم‌های درست مسئولان است.

ملکوتی خدمات خبرنگاران و اهالی رسانه به دولت، مردم و نظام را قابل ستایش خواند و خواستار حساسیت هر چه بیشتر آنها در انتشار اخبار و گزارش های مختلف شد تا مبادا دشمنان از نوشته های آنها سوء استفاده کنند.

به گزارش تایسیز نیوز، آیت الله علی ملکوتی مشهور به هادی فرزند آیت الله فقید شیخ مسلم ملکوتی امام جمعه اسبق تبریز، متولد سال ۱۳۲۷ شهر سراب است که تحصیلات ابتدایی خود را همراه پدر در شهر نجف گذراند.

وی از سال ۱۳۵۱ تدریس اصول، شرح لمعه و رسایل را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران، فعالیت های ضد ستمشاهی را در شهرستان سراب آغاز کرد و به عنوان یکی از رهبران انقلابی منطقه در مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی انجام وظیفه کرد.

ملکوتی نماینده مردم سراب در دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی شد.

وی اکنون نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری است و سخنگو و عضو کمیسیون های سیاسی و اجتماعی و همچنین کمیسیون حراست از ولایت فقیه است.

به گزارش تایسیز نیوز، آذربایجان شرقی دارای پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری است که پس از استان های تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین نماینده را در این مجلس دارد.