نبود متولی برای صدور مجوز راه‌اندازی کسب و کار و دریافت وام توسعه روستایی/ اگر مردم بی عدالتی نبیند سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند
نبود متولی برای صدور مجوز راه‌اندازی کسب و کار و دریافت وام توسعه روستایی/ اگر مردم بی عدالتی نبیند سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از نبود متولی مشخص برای صدور مجوز راه‌اندازی کسب و کار و واحد تولیدی در روستاها و بهره‌مندی از تسهیلات توسعه روستایی انتقاد کرد.  به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از فارس،شهاب‌الدین بی‌مقدار اظهار کرد: مراحل عملیاتی ساختن اعطاء وام‌‎های توسعه روستایی را  قبل از تصویب قانون آن […]

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از نبود متولی مشخص برای صدور مجوز راه‌اندازی کسب و کار و واحد تولیدی در روستاها و بهره‌مندی از تسهیلات توسعه روستایی انتقاد کرد.

 به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل از فارس،شهاب‌الدین بی‌مقدار اظهار کرد: مراحل عملیاتی ساختن اعطاء وام‌‎های توسعه روستایی را  قبل از تصویب قانون آن از تیرماه جاری آغاز شده بود و یک سری از موانع و مشکلات قانونی بر سر راه ارائه این وام‌ها وجود داشت.

وی افزود: یکی از این موانع قانونی ماده ۱۱ نحوه صدور مجوزها بود که بر اساس آن اعطاء تسهیلات با وجود شهرک‌های صنعتی در منطقه فقط به واحدهای مستقر در شهرک اختصاص می‌یافت که سعی کردیم این مانع را به هر طریق برطرف کنیم.

بی‌مقدار همچنین به مشکلات ایجاد شده از طرف بنیاد مسکن در مسیر اعطاء وام‌های توسعه روستایی اشاره و اضافه کرد: برای صدور مجوز در روستاها، متولی مشخصی وجود ندارد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس تصریح کرد: طبق اعلام وزارتخانه‌های مربوطه باید مجوزهای وام توسعه روستایی را نظام صنفی صادر کند، این درحالی است که به پروانه‌های نظام صنفی در روستاها وام نمی‌دهند، ضمن اینکه برای ارائه گواهی بهداشت به واحدهای تولیدی هم تعریف مشخصی وجود ندارد که این موارد باید حل شود.

وی با بیان اینکه شرایط ارائه مجوز در روستاها باید کاملاً روشن و صریح در بولتن ادارات و دستگاه‌ها نصب شود تا افراد متقاضی تکلیف خود را بدانند و دچار سردرگمی نشوند، افزود: اگر این موارد حل شود، می‌توانیم از وام‌های توسعه روستایی استفاده بهینه ببریم.

بی‌مقدار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل بیکاری جوانان متذکر شد: از تمام مسوولان خواهش می‌کنم اجازه استخدام از راه‌های غیرقانونی و با استفاده از پارتی‌بازی را ندهند که در این زمینه شکایات متعددی از طرف مردم دریافت می‌کنیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: از مردم می‌خواهم هر جا مشاهده کردند فردی از طریق پارتی‌بازی استخدام شده گزارش دهند تا ما هم به عنوان ناظر اجرای قوانین پیگیری کنیم و این بی‌عدالتی از بین برود.

وی با اشاره به نارضایتی‌های اخیر مردم نسبت به شرایط نامناسب اقتصادی کشور یادآور شد: بیشترین نارضایتی‌‎ها به خاطر بی‌عدالتی اتفاق می‌افتد و اگر مردم بی‌عدالتی نبینند سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کنند.