نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین
نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین

نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نجات یک قلاده خرس قهوه ای از تله شکارچیان در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان خداآفرین خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود غنی پور اعلام کرد: […]

نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین

نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نجات یک قلاده خرس قهوه ای از تله شکارچیان در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان خداآفرین خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود غنی پور اعلام کرد: این خرس قهوه ای که در تله شکارچیان گرفتار شده بود، پس از اعزام تیمی متشکل از دامپزشکان، کارشناسان حیات وحش و هلال احمر شهرستان خدآفرین از طریق بیهوشی و به صورت ایمن زنده گیری شد.

وی ادامه داد: خرس قهوه ای فوق پس از بررسی کامل از نظر سلامت جسمی، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

غنی پور با بیان اینکه تیم های امدادی با ملاحظه تمام جوانب امر نسبت به رهاسازی خرس اقدام کردند، افزود: در صورت عدم اطلاع و مداخله به موقع ممکن بود به دلیل استفاده از سیم بکسل با قُطر زیاد آسیب های جدی به حیوان وارد شود.

وی زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای را عموما” مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل اعلام و خاطرنشان کرد: جمعیت این جانور در فهرست لیست قرمز انقراض قرار دارد.

غنی پور یادآور شد: طول خرس قهوه‌ای ایران در حدود ۲ تا ۲.۵ سانتی متر و وزن این پستاندار بین ۹۰ تا ۲۹۰ کیلوگرم در نوسان است که به طور میانگین هر قلاده حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

شهرستان خداآفرین با جمعیت ۳۵ هزار نفر در فاصله ۲۲۳ کیلومتری تبریز واقع شده است.