نرخ بیکاری شهرستان هشترود ۲۴٫۲۳ درصد است/ مهاجرفرست‌ترین شهرستان آذربایجان‌شرقی
نرخ بیکاری شهرستان هشترود ۲۴٫۲۳ درصد است/ مهاجرفرست‌ترین شهرستان آذربایجان‌شرقی

فرماندار هشترود گفت: شهرستان هشترود با نرخ بیکاری ۲۴٫۳۲ درصد رتبه اول استان را در بیکاری دارد. به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، امین امینیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: طبق آخرین آمار دریافتی  نرخ رشد جمعیت از سال ۹۰ تا ۹۵ منفی ۱٫۲۳ […]

فرماندار هشترود گفت: شهرستان هشترود با نرخ بیکاری ۲۴٫۳۲ درصد رتبه اول استان را در بیکاری دارد.

به گزارش  تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، امین امینیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: طبق آخرین آمار دریافتی  نرخ رشد جمعیت از سال ۹۰ تا ۹۵ منفی ۱٫۲۳ درصد بوده که  شهرستان هشترود در رتبه نخست فهرست مهاجر فرست‌ترین شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

وی گفت: توسعه، عمران و پیشرفت این شهرستان در گرو توجه و تدبیر به صورت کاربردی در ظرفیت‌های بالقوه آن است.

امینیان یاد آور شد: از جمله این ظرفیت‌ها حوزه معدن، کشاورزی و گردشگری می‌باشد و باید برنامه‌ای در خصوص لزوم توسعه در موارد ذکر شده آماده و اجرایی شود.

وی به وجود و ظرفیت اراضی وسیع زراعی شهرستان شامل منابع آبی فروان و سد سهند و شبکه‌های پایاب آن اشاره کرد و گفت: وجود ۵۹ معدن کشف شده از  معادن مس، طلا، سنگ و آهن و وجود آثار تاریخی و زیست محیطی شامل قلعه ضحاک، غارآهکی آغبلاغ و بقعه بایزید بسطامی در هشترود از قابلیت‌های مهم برای ایجاد اشتغال در این شهرستان است.

امینیان از سرمایه‌گذاران خواست می‌توانند بدون هیچ دغدغه فکری در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران هشترودی‌های سایر شهرها تاکید کرد.

فرماندار هشترود از تمام روسای ادارات خواست باید پاسخگو و انتقادپذیر باشند و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری درست راهنمایی کنند.