نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی ۴۰.۸ درصد است
نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی ۴۰.۸ درصد است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال جاری استان ۴۰.۸ درصد و نسبت به فصول گذشته دارای روند صعودی است. محمد فرشکاران روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، افزود: روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی آن هم در این شرایط تحریمی […]

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال جاری استان ۴۰.۸ درصد و نسبت به فصول گذشته دارای روند صعودی است.

محمد فرشکاران روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، افزود: روند افزایشی نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی آن هم در این شرایط تحریمی نشان می دهد که در یک سال گذشته دستگاه های اجرایی عملکرد مناسبی داشته اند.

وی با تاکید بر ضرورت تنظیم روابط کار، بازار و قیمت ها، اظهار کرد: باید نقش بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی باز هم تقویت و با تسهیل در روند سرمایه گذاری آنها، زمینه را برای فعالیت بیشتر آن ها فراهم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: تفکر تجاری و صنعتی از دیرباز در مردمان آذربایجان نهادینه بوده و بخش خصوصی در این منطقه همواره فعال است و در رشد اقتصادی استان نقش موثری ایفا می کند.

فرشکاران ادامه داد: باید فعالان اقتصادی را در جهت پر کردن ظرفیت های خالی و افزایش راندمان تولید در صنعت استان تشویق کرد و سرمایه گذاری ها را نیز در این جهت هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در استان فعالیت می‌کنند که بخش عمده این واحدها، یعنی حدود ۹۵ درصد واحدهای کوچک و متوسط محسوب می شوند، یادآور شد: انبار زیاد تولیدات نشان می دهد، ارزش تمام شده تولید کالا بالا بوده و از طرف دیگر بازار فروش محصولات آنچنان که باید فعال نیست.

فرشکاران افزود: در مورد تملک دارایی های سرمایه ای و تامین و تجهیز دستگاه های اجرایی در حد امکان تلاش می شود و حمایت های لازم از آنها به عمل می آید.

در این دیدار حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت اشتغال و تولید استان و مسایل و مشکلات مربوط را ارایه کرد.