نفوذ سامانه قوی از روز چهارشنبه به استان / کاهش ۴ تا ۸ درجه هوا از اوایل هفته آینده
نفوذ سامانه قوی از روز چهارشنبه به استان / کاهش ۴ تا ۸ درجه هوا از اوایل هفته آینده

به نقل از ایسنا، محمد اشجعی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه بارشی اخیر عبور کرده و از امروز جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما در استان پیش بینی می‌شود که این پایداری باعث مه آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پرجمعیت خواهد شد. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد […]

به نقل از ایسنا، محمد اشجعی با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه بارشی اخیر عبور کرده و از امروز جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما در استان پیش بینی می‌شود که این پایداری باعث مه آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پرجمعیت خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شدت فعالیت سامانه در روزهای پنج شنبه و جمعه زیاد بوده و کولاک برف، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌های برفگیر استان پیش بینی می‌شود، از اوایل هفته‌ی آینده نیز دمای هوای استان ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم ترین زمان، ۶ درجه بالای صفر و در سردترین زمان صفر درجه بوده است، افزود: دمای فعلی تبریز صفر درجه بوده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته یک درجه کاهش یافته است.
اشجعی با ارائه اطلاعاتی از آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کلیبر با ۱۱ درجه بالای صفر، جزو گرم ترین مناطق و شهرستان ورزقان با ۱۱ درجه زیر صفر خنک‌ترین شهر استان بوده است.
وی یادآور شد: بیشترین میزان بارندگی در جلفا ۷٫۸ میلی متر و در شرق تبریز«منطقه زعفرانیه» ۳٫۲ میلی متر و در غرب تبریز«فرودگاه» ۳٫۴ میلی متر گزارش شده و در شهرستان‌های مراغه، عجب شیر و بناب هیچ گونه بارندگی وجود نداشته است.