نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس
نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس

نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس است. به گزارش تایسیز آذربایجان کیانی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردها، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس افزود: […]

نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: نمایشگاه اکسپوی ارس فرصتی برای نمایش توانمندی ها و دستاوردهای منطقه آزاد ارس است.

به گزارش تایسیز آذربایجان کیانی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردها، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس افزود: شهرستان جلفا قبل از تاسیس منطقه آزاد ارس فراز و نشیب هایی داشت و توسعه پایداری در این منطقه نداشتیم ولی اکنون این منطقه آزاد موهبت نظام برای استان است.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی های منطقه آزاد ارس افزود: تاکنون ۴.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این منطقه در حوزه های مختلف زیرساختی، صنعتی، تجاری و گردشگری انجام شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: در مقایسه با سایر شهرها رشد چشمگیری اتفاق افتاده و آثار دستاوردها مشهود و ملموس است و این به دلیل ایجاد منطقه آزاد بوده است.

کیانی ادامه داد: باید این موضوع را در نظر داشت که این منطقه بدون نفت و بدون بودجه دولتی پیشرفت های مطلوبی داشته است.

وی افزود: در حوزه صنعت ۱۲ خوشه صنعتی در ۷ زون در ارس شکل گرفته که ۲۴۰ واحد صنعتی فعال و ۱۵۰ در حال احداث داریم. مدیر عامل منطقه آزاد ارس ارس را قطب گلخانه‌های هیدروپونیک کشور دانست و گفت: ۳۰ هزار هکتار زمین در این منطقه به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

کیانی با اشاره به تحولات اساسی در حوزه گردشگری گفت: بر اساس آمار منطقه آزاد ارس یکی از مهم‌ترین مقاصد مهم گردشگری شمال غرب کشور بوده و پنج میلیون گردشگر غیربومی ثبت شده است.

وی با بیان اين که اغلب بناهای تاریخی در این منطقه مرمت شده است، گفت: در حوزه تجارت جلفا اکنون ۲۸ بازار فعال و ۵۲ مجتمع در حال احداث است.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفیت های صنعتی و اشتغالزایی منطقه آزاد ارس ادامه داد: آمار اشتغال از سه هزار و ۷۰۰ نفر به ۱۹ هزار افزایش یافته ولی با این وجود الان کمبود نیروی کار داریم.

وی افزود: در حال حاضر از ظرفیت فرودگاه تبریز استفاده می شود ولی ایحاد یک فرودگاه در منطقه آزاد مطالبه عمومی است.

کیانی گفت: در حوزه معدن ذخایر خوبی در مواد معدنی طلا و مس و بسیار از مواد معدنی داریم امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که در حال انجام است صنایع پایین دستی نیز در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان این که این نمایشگاه اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی ها است، افزود: با توجه به این که گاهی اوقات مردم و حتی برخی از مسئولان از اقدامات و پیشرفت های انجام شده در این منطقه اطلاع نداشتند بنا براین این موضوع باعث شد تا با استفاده از این بستر اقدامات و دستاوردهای منطقه آزاد اطلاع رسانی شود‌.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس به رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری جدید در آین نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود در این نمایشگاه در صورت امکان شرایطی ایجاد خواهد شد تا روند معرفی و جذب سرمایه گذار بدون معطلی و با کمترین زمان انجام شود.