شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Saturday, 4 May , 2024
پ
  • شناسه : 15073
  • 05 مارس 2018 - 15:51
  • 247 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • ارسال توسط :

نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور افتتاح می شود

نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور افتتاح می شود
نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور افتتاح می شود

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت:رویداد مهمی که ۱۵ اسفند رخ می دهد با حضور تمامی روستاهای عشایری صورت می گیرد. به گزارش تایسیز آذربایجان  ،تقی کرمی،صبح روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد :از استان آدربایجان شرقی ، ۲۱ شهرستان حضور مستقل در این نمایشگاه دارند و هر شهرستان دارای یک غرفه است. وی […]

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت:رویداد مهمی که ۱۵ اسفند رخ می دهد با حضور تمامی روستاهای عشایری صورت می گیرد.

به گزارش تایسیز آذربایجان  ،تقی کرمی،صبح روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد :از استان آدربایجان شرقی ، ۲۱ شهرستان حضور مستقل در این نمایشگاه دارند و هر شهرستان دارای یک غرفه است.

وی افزود:ما در بهترین نقطه نمایشگاه قرار داریم ،کنار نمایشگاه استان ما ، سایت ریاست جمهوری و معاونت توسعه روستایی قرار دارد و قبل از ماهم روستاهای نمادین قرار دارند در سالن اصلی ۴ استان قرار گرفته اند و بقیه استان ها در سالن های دیگر حضور دارند.

وی تشریح کرد:محصولات روستایی و عشایری در حوزه های مختلف،تولیدات محصولات کشاورزی ،صنایع دستی،صنعت عرضه می شود.

کرمی در مورد ویژگی های این نمایشگاه اظهار کرد:روستاییان می توانتد در این نمایشگاه محصولات خود را بشناسانند و آن ها را عرضه کنند و فرصتی برای آن ها فراهم می شود تا با ذائقه بازار آشنا بشوند.

وی در مورد محصولات عرضه شده در این نمایشگاه ابراز می کند: محصولات عرضه شونده دارای گیاهان دارویی،سماق،انواع لبنیات ،ترشی ، زغال اخته ، انواع عرق ها ، برنج های  محلی،و انواع گل محمدی می باشد.

وی تشریح کرد: صنایع دستی ، شامل فرش ،گلیم ، روسری کلاغی ، پالاز ، قالیچه و سفال می باشد که در این نمایشگاه قرار است عرضه شود .

مدیر کل امور روستایی بیان کرد: ما سعی کردیم یک روستای نمادین را در آنحا به تصویر بکشیم ،تقریبا تمامی روستاها از لحاظ بافت ظاهرس یکسان هستند ولی کندوان در ایران و دنیا ،یک روستای استسنایی هست و قالب متفاوتی دارد و پارسال باعث شد استقبال خوبی داشته باشیم .

وی اذعان کرد: آلاچیق های عشایری در آنجا استقرار دارند و بخاطر این آلاچیق ها سال های قبل جزو رتبه های برتر انتخاب شدیم .

وی اظهار کرد: غرفه ای به اسم دانش بنیان خواهیم داشت تا روستاییان بتوانند ایده های نو را نشان دهند و در این غرفه ها،تبریزو  شهرستان های  ، شبستر ، اهر حضور دارند .

کرمی گفت: این نمایشگاه ،تنها نمایشگاهی است که آیین هاس سنتی و فولکور های هر روستا به نمایش در می آید ،گروه های موسیقی آشیق لار از شنبه این هفته در متروهای تهران اجرا شده است که به دلیل استقبال خوب ،قرار است اجرای موسیقی زنده در نمایشگاه استقرار پیدا کنند و آیین های خان چوبانی،تکم و شال سالاما،اجرا می شود.

وی در مورد فرصت های نمایشگاه ابراز کرد: این نمایشگاه فرصتی است که مردم بتوانند  با آیین های هر مناطقی  آشنا بشوند ،و کرد ها ،لرها ، ترکمن ها و … نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت .و تمامی استان ها سعی می کنند تمامی آیین ها و بازی های محلی خود را به اجرا دربیاورند.

وی افزود: امسال به همت استاندار ، اصحاب رسانه و دستگاه های اجرایی قطعا جزو استان های ممتاز انتخاب می شویم.

کرمی تشریح کرد: امسال مدل غرفه های استان ،آرامگاه حکیم نباتی و نماهای عمارت ائل گلی است.

وی اذعان کرد :امسال  جلد دوم کتاب آذربایجان گنجینه فرصت ها  چاپ شده است و به بازدید کننده ها داده میشود .

وی  گفت: ۳۱۴هزار متر مربع به آذربایجان شرقی اختصاص داده شده است که بین ۲۱ شهرستان تقسیم شده است .و این نمایشگاه فردا ساعت ۸ افتتحاح خواهد شد و روز جمعه ساعت ۶ مراسم اختتامیه خواهد داشت.

وی در آخر بیان کرد:علاوه بر این نمایشگاه ، ۳۱ شرکت در غرفه های دیگر محصولات خود را عرضه می کنند و مدیریت غرفه ها به عهده فرماندار هر شهرستان است و بهزیستی و کمیته امداد نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

برچسب ها

امام جمعه تبریز: شایسته سالاری در مراکز علمی حاکم شود 02 مه 2024

امام جمعه تبریز: شایسته سالاری در مراکز علمی حاکم شود

امام جمعه تبریز: شایسته سالاری در مراکز علمی حاکم شود تایسیز نیوز – نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در حوزه و دانشگاه، علم، دانش و رتبه علمی باید حرف اول و آخر را بزند و اصل شایسته‌سالاری در مراکز علمی حاکم شود. به گزارش تایسیز نیوز، حجت الاسلام سیدمحمد علی […]

آغاز به کار معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز 02 مه 2024

آغاز به کار معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز

آغاز به کار معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز شد. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر نعمت‌اله شیرمحمدی دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در حاشیه‌ی برگزاری این مسابقات طی […]

از دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت در تبریز تا کشف قاچاق در چاراویماق 02 مه 2024

از دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت در تبریز تا کشف قاچاق در چاراویماق

اخبار پلیس از دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت در تبریز تا کشف قاچاق در چاراویماق تایسیز نیوز – فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و کشف ۳۰ فقره سرقت در تبریز خبر داد. سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.