نمایشگاه کتاب تبریز گامی موثر در تحقق اهداف فرهنگی استان
نمایشگاه کتاب تبریز گامی موثر در تحقق اهداف فرهنگی استان

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ، “محمد محمدپور” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با ابراز خرسندی نسبت به مساعدت های دولتی و استانی درخصوص برگزاری جامع تر این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، اظهار کرد: این رویداد مهم فرهنگی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ، “محمد محمدپور” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با ابراز خرسندی نسبت به مساعدت های دولتی و استانی درخصوص برگزاری جامع تر این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، اظهار کرد: این رویداد مهم فرهنگی از ۲۹ مهر ماه تا چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب آماده بازدید عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

محمدپور با بیان اینکه این رویداد فرهنگی بین المللی در تبریز، پس از تهران در رتبه دوم کشوری قرار دارد، ادامه داد: هدف این نمایشگاه ارتقای سطح مطالعه و تحریک مصرف فرهنگی با گنجاندن در سبد مصرف خانوار است که در سال‌های گذشته این تجربه بسیار موفق بوده است، بطوریکه این رویداد طی دوره های گذشته خود به مطالبه جدی مردمی و نخبگان تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی یکی از مهم ترین ابعاد توسعه کشور می باشد و عدم رشد آن جامعه را با مشکل مواجه می کند، اظهار کرد: اگر عنصر فرهنگ در جریان توسعه و سبد خانوار سهمی نداشته باشد، توسعه نامتوازن خواهیم داشت که کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان مطالعه و کتابخوانی  یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی بوده و سرآمد مطالعه یک کشور نشانگر سطح توسعه فرهنگی آن است، میزان آمار مطالعه کشور را نامطلوب و اصلاح وضعیت کنونی را ضروری دانست.

محمدپور در ادامه با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه رقم بن حمایتی از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در بن‌های صادره از سوی اداره ارشاد ۲۰ درصد تخفیف خرید اعمال خواهد شد،  ضمن اینکه ناشران هم حداقل ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف  را به مراجعه کنندگان ارائه خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به رقم بن مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و گفت: بن های تخفیف برای مقاطع ارشد، دکتری و حوزوی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان، فوق دیپلم و کارشناسی ۲۰۰ هزار تومان و دانش آموزی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

محمد پور در پایان  با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز در ادوار گذشته برای بهبود شاخص‌های مطالعه با استقبال خوبی مواجه بود، ابراز داشت: میزان فروش در سال گذشته به رقم ۶٫۵ میلیارد تومان رسید که ناشران کشور هم نسبت به نمایشگاه تبریز اقبال خوبی نشان داده‌اند.

گفتنی است آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ۲۸ مهرماه سال جاری در سالن شمس تبریزی برگزار خواهد شد، همچنین این نمایشگاه فعالیت خود را از ساعت ۱۰ صبح ۲۹ مهرماه ۹۷ آغاز و تا ۴ آبان ادامه خواهد داشت.