نمایش مهمان ناخوانده در تبریز به صحنه می رود /اقتصاد تئاتر تبریز نمی چرخد
نمایش مهمان ناخوانده در تبریز به صحنه می رود /اقتصاد تئاتر تبریز نمی چرخد

به گزارش تایسیز اذربایجان نمایش “مهمان ناخوانده” نوشته اریک امانوئل اشمیت به کارگردانی علی پوریان بازیگر و کارگردان مطرح سینما و تئاتر تبریزی اجرا می شود. علی پوریان در نشست خبری این نمایش  گفت : موضوع نمایش مهمان ناخوانده در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد دربحبوحه جنگ جهانی دوم که با کاراکتری بنام فروید […]

به گزارش تایسیز اذربایجان نمایش “مهمان ناخوانده” نوشته اریک امانوئل اشمیت به کارگردانی علی پوریان بازیگر و کارگردان مطرح سینما و تئاتر تبریزی اجرا می شود.

علی پوریان در نشست خبری این نمایش  گفت : موضوع نمایش مهمان ناخوانده در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد دربحبوحه جنگ جهانی دوم که با کاراکتری بنام فروید را به چالش می کشد از عواملی است که باعث انتخاب این نمایش من شده است.

وی افزود : دومین نمایشی است که با نوشته های اریک امانوئل اشمیت الهام میگیرم و اورا به صحنه ی تئاتر می برم .

وی ادامه داد: داستان های اریک امانوئل اشمیت چند وجهی است و در مورد عرفان شرقی و داستان نویسی فیلسوفی بحث شده است .

علی پوریان اضافه کرد : این نمایش حدود ۲ماه و نیم به طول انجامید ، نمایش مهمان ناخوانده  دیالوگ محور است،انتخاب بازیگر برای هر کارگردان مقوله مهم است.

وی گفت : تعداد بازیگران  زن نسبت به بازیگران مرد در تئاتر تبریز کمتر است و کارگردان نسبت به نقشی که قرار است ایفا  کند به بازیگر نقش می دهد.

پوریان یادآور شد: اقتصاد تئاتر تبریز نمی چرخد ،تئاتر باید صرفا اندیشه و سرگرمی باشد و جریان سازی شود و اگر این اتفاق حاصل نمی گردد ،ممکن است نظارت دولتی در آن وجود نداشته باشد.

پوریان گفت : تئاتر تبریز به سمت آکادمیک شدن رفته است و کیفیت محور تلقی شده است و اگر اقتصاد پابه پای کیفیت بیاید تئاتری متفاوت تری را تجربه خواهیم کرد.

کارگردان تئاتر مهمان ناخوانده گفت : تئاتر فلسفی و اندیشه تماشاگر خاصی دارد و جدای از تئاتر سرگرمی است و نظر شخصی من این است که فلسفی ترین نمایش ها نیز باید ازمحور سرگرمی شروع شود.

نمایش “مهمان ناخوانده” از ۱۶ مهر هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن تئاتر مستقل تبریز، موسسه بین المللی الف، شهر تبریز اجرا می شود.