نمایندگی ۴۸۳ نصیراللهی، چهارمین نمایندگی مدیران خودرو در تبریز آغاز به کار کرد
نمایندگی ۴۸۳ نصیراللهی، چهارمین نمایندگی مدیران خودرو در تبریز آغاز به کار کرد
· نجیبه پورکریم
مدیر فروش برند MVM در ایران، عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح نمایندگی مدیران خودرو ۴۸۳ نصیراللهی در تبریز با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین مجموعه های تولید خودرو در ایران است، گفت: در طول سال های اخیر نمایندگی های مدیران خودرو در تبریز عملکرد قابل قبولی در این شهر داشتند اما هدف اصلی ما ارتقاء کیفیت محصولات و رساندن محصول به موقع به دست مشتری است، لذا امسال افزایش فروش را هدفگذاری کرده ایم و برای افزایش خدمات، چهارمین نمایندگی خود را در تبریز راه اندازی می کنیم.
علی بابایی زاده با تاکید بر اینکه در تبریز ۳ نمایندگی مدیران خودرو داشتیم که از امروز این تعداد با حضور نمایندگی نصیراللهی به ۴ نمایندگی افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: علیرغم اینکه با وجود تحریم ها کار ما مشکل شده،  اما به خاطر همکاری با شرکت چینی موفق شده ایم خودروهای جدید با طراحی بالا و باکیفیت وارد بازار کشورمان کنیم.
وی افزود:  با توجه به همجواری شهر تبریز با منطقه آزاد ارس و به جهت استفاده شهروندان تبریزی از خودروهای ارس پلاک، سلیقه خودرویی تبریزی‌ها نسبت به سایر شهرهای کشور از متوسط بالاتر است و تلاش می کنیم با افزایش کیفیت محصولات و واردات خودروهای روز دنیا، جوابگوی نیاز آنها باشیم.
 
·       پیش بینی می کنیم طی نیمه دوم سال آزادسازی خودروهای دست دوم انجام شود
علی بابایی زاده در خصوص آزادسازی خودروهای دست دوم به کشور، خاطرنشان کرد: این طرح قرار بود سال گذشته اجرا شود که عملی نشد و در بودجه امسال نیز در نظر گرفته نشد اما باتوجه به مشکلات موجود در صنعت خودرو، پیش بینی می کنیم طی نیمه دوم سال آزادسازی خودروهای دست دوم انجام شود.
وی ادامه داد: آزادسازی خودرو دست دوم بخشی از نیازهای بازار ایران را پاسخ می‌دهد اما بخش بزرگی از بازار را پاسخگو نیست چراکه به اصول و الگوریتم بستگی دارد و در موضوع واردات بحث ارز را باید برطرف کرد.
وی یادآور شد: واردکنندگان در واردات خودرو دست دوم برای سوددهی بیشتر به سراغ خودروهای گران قیمت می‌روند که تقاضا برای این نوع خودروها نیز کم است.
مدیر فروش برند MVM در ایران افزود: مشکل دوم خدمت رسانی و خدمات پس از فروش خودروهای دست دوم است که هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد اما خودروها نو نیستند و نیاز به خدمت رسانی و سرویس دارند و این ساز و کار هنوز مشخص نشده و ابتر مانده است.
بابایی‌زاده در خصوص استفاده از قطعات داخلی ابراز داشت: صفر تا صد محصولات مدیران خودرو مونتاژ نمی‌شود : در حال حاضر ۲۰ درصد از قطعات خودروها داخلی است و در آینده قرار است با توجه به پتانسیل های داخلی میزان تولید  را به ۴۰ درصد برسانیم و در کنار آن در تلاش هستیم هم کیفیت قطعه ها حفظ شود و هم به موقع به دست مشتریان برسد، اما با توجه به محدودیت‌های قطعه سازان این موضوع کند پیش می‌رود.
وی در خصوص قیمت بالای برخی قطعات این شرکت نسبت به سایر برندها، گفت: بازار قطعه در کشور ما شامل بازار اصلی و فرعی می باشد که قیمت قطعات اصلی با قطعات فرعی تفاوت دارد و بالطبع قطعات اورجینال قیمت بالاتری دارند و نباید قطعات اورجینال را با قطعات غیراورجینال مقایسه کنیم.
وی در خصوص کیفیت خودروهای چینی ادامه داد: در برندهای اصلی و شناخته شده چینی خودروی درجه دو و سه و چهار وجود ندارد ولی قطعات متفرقه با قیمت پایین بنابه درخواست تاجران تولید می‌شود. اما خوشبختانه این نگاه اکنون کاملاً عوض شده چرا که مدیران خودرو با با افزایش کیفیت محصولات از لحاظ آپشن،  ذهنیت‌ها را تغییر داده و علاوه بر آن، ۵  الی ۷ سالحصولات خود را  گارانتی می‌کنیم و به مشتری اطمینان خاطر می‌دهیم و اگر مردم نگاه کارشناسی و علمی به این موضوع داشته باشند این ذهنیت از بین می‌رود.
·       خودرو به کالای انحصاری و سرمایه ای تبدیل شده است
بابایی زاده گفت: خودروسازی در ایران پر چالش بوده و هست و خواهد بود و باتوجه به محدودیت واردات در ایران و اینکه واردات خودرو قطع شده و عرضه و تقاضا به علت نگه داشت ارزش پول برای مردم در چند وقت اخیر دچار چالش شده است، همه این مسائل باعث شده تا این صنعت دچار چالش شده و خودرو به‌عنوان کالای انحصاری توسط دولت اعلام شود.
وی اضافه کرد: سیاست‌های اشتباه و نداشتن برنامه‌ریزی باعث برهم خوردن برنامه خودروسازان برای آینده می‌شود اما ما خوشبین هستیم چراکه سیاست‌های موجود پایدار نیستند و قابلیت تغییر دارند و بازار ایران هم همواره سینوسی بوده و همواره روز خوب و بد داشتیم، سختی‌ها بوده و در کنار شریک تجاری خارجی از این مخاطرات عبور کرده و به روزهای خوب خواهیم رسید.
مدیر فروش برند MVM در ایران گفت: ایران خودرو و سایپا خودرو ساز دولتی بوده و حمایت ویژه می‌شوند اما مدیران خودرو به‌عنوان شرکت خصوصی با توانایی و تلاش‌های خود به اینجا رسیده است و تعداد فروش ما در ماه از قبل مشخص است و اگر به فروش مورد نظر دست پیدا نکنیم،  در نقدینگی و واردات به مشکل روبرو می شویم.
وی خاطرنشان کرد: مدیران خودرو با تولیدات خود ظرفیت‌ها را تغییر داده‌ است و از لحاظ آپشن ذهنیت‌ها را تغییر داده است و پنج الی هفت سال ماشین را گارانتی می‌کنیم و به مشتری اطمینان خاطر می‌دهیم.
 
·       رشد خوب مدیران خودرو در بخش های مختلف
مهدی قدمی، مدیر شبکه برند MVM در ایران نیز در ادامه گفت: در طول سال‌ها و با گذشت سیر تکاملی، مدیران خودرو به مدل‌های مختلف محصولات رسیده و رشد خوبی داشته است و توانسته ساختار سازمانی، وضعیت شبکه و خدمت رسانی را بهبود ببخشد.
وی افزود: اگر در یک شهری و استانی نماینده‌ها را افزایش دهیم، فقط به خاطر این نیست که فروش را افزایش می‌دهیم، سطح خدمات رسانی نماینده‌های فعلی و دسترسی مشتریان نیز مهم است، اگر به حد نصاب نرسد، نماینده جدیدی را جایگزین نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه تبریز در توسعه‌ی شبکه وضعیت خوبی داشته است، ادامه داد: کیفیت بالای محصول اولویت اصلی مدیران خودرو است.
 
·       مدیران خودرو،  اولین خودرو ساز بزرگ خصوصی کشور
حسین نصیراللهی مدیر نمایندگی ۴۸۳ مدیران خودرو نیز در خصوص دلیل دریافت نمایندگی مدیران خودرو خاطرنشان کرد: مدیران خودرو سومین خودرو ساز بزرگ کشور و اولین خودرو ساز بزرگ خصوصی کشور است.
این شرکت، ۱۵۰ نماینده در سطح ایران دارد اما خیلی بیشتر از  این تعداد هم تلاش دارند که این نمایندگی را داشته باشند.
وی افزود: در بحث مدیریت قیمت و افزایش کیفیت و آپشن ها، اقدامات متنوعی می توان انجام داد تا شبکه خدمات پس از فروش خوبی داشته باشیم و هدفمان این است که خدمات خوب و موثری به مردم به‌ ویژه مردم تبریز ارائه دهیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در راستای خدمت دهی به مردم جزو بهترین ها باشیم.
نصیراللهی خاطرنشان کرد: ما رقیب دیگر نمایندگی‌ها نیستیم بلکه با هم، همکار هستیم تا در کنار هم بتوانیم خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهیم.
مدیر نمایندگی ۴۸۳ تصریح کرد: نمایندگی ۴۸۳، با ۲۷ نفر پرسنل در میدان امام، روبروی موزه آذربایجان افتتاح خواهد شد و شعبه دیگر برای فونیکس در خیابان ارتش روبروی کانون وکلا،  و همچنین محل خدمات پس از فروش با ۱۰۰ پرسنل، در  کیلومتر ۵ جاده تهران افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: برای تحویل خودرو و خدمات پس از فروش نیز،  مکانی را درحوالی میدان بسیج در حال آماده سازی هستیم.
 
·       نوبت دهی آنلاین برای خدمات پس از فروش
مرتضی مختاری، مشاور برندینگ و کسب و کار MVM نیز در پایان تاکید کرد: دو برند ام وی ام و فونیکس به همت مدیران خودرو نمایندگی نصیراللهی در تبریز عرضه می شود که با برندهای دیگر متفاوت هستند و استراتژی متفاوتی را برای نفوذ به بازار خواهیم داشت.
وی افزود: برنامه ریزی و نگاه ویژه ای برای شناسایی و رشد بازار ام وی ام در تبریز داریم و چهارمین نمایندگی هستیم که افتخار همکاری با مدیران خودرو را دارد و سعی می‌کنیم در بخش مرکزی تبریز حضور داشته باشیم و روی مارکتینگ برنامه‌های ویژه‌ای داریم.
 
وی گفت: اتفاق جدید دریافت نوبت خدمات تعمیرگاه و پس از فروش از طریق وبسایت است که برای اولین بار در تبریز رخ می‌دهد.
 
·       با حمایت و مشارکت شرکا پیشرفت خوبی داشته ایم
مدیر چینی شبکه برند MVM نیز در این نشست درباره حضور مدیران خودرو در ایران گفت: دو ماه است که در ایران هستم و تحت تاثیر رقابت کمپانی‌ها و نمایندگی‌ها قرار گرفته‌ام.
ژو یانیونگ(دانی ال) ادامه داد: ام وی ام ۱۹ سال است که در ایران حضور دارد و این مدت زمان کوتاهی نیست، البته در این مدت مشکلات بسیاری پشت سر گذاشته و با حمایت و مشارکت شرکا پیشرفت خوبی داشته ایم و نسبت به آینده خوشبین هستیم.