“نوش دارو” نخستین پخش سراسری دارویی درآذربایجان شرقی الگویی برای کارآفرینی است
“نوش دارو” نخستین پخش سراسری دارویی درآذربایجان شرقی الگویی برای کارآفرینی است

دکتر چمنی رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور: “نوش دارو” نخستین پخش سراسری دارویی درآذربایجان شرقی الگویی برای کارآفرینی است مدیرعامل نوش دارو و سه تن از کارکنان این شرکت تجلیل شدند. در آیینی با حضور رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور و نایب رییس کانون انجمن های تکنسین های دارویی کشور از […]

دکتر چمنی رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور:

“نوش دارو” نخستین پخش سراسری دارویی درآذربایجان شرقی الگویی برای کارآفرینی است

“نوش دارو” نخستین پخش سراسری دارویی درآذربایجان شرقی الگویی برای کارآفرینی است

مدیرعامل نوش دارو و سه تن از کارکنان این شرکت تجلیل شدند.

در آیینی با حضور رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور و نایب رییس کانون انجمن های تکنسین های دارویی کشور از مدیرعامل نخستین شرکت پخش سراسری دارویی آذربایجان شرقی و سه تن از کارکنان این شرکت از سوی انجمن صنفی تکنسین های دارویی استان تجلیل شد.
*فعالیت های شرکت نوش دارو به عنوان نخستین  پخش سراسری دارویی آذربایجان شرقی الگویی برای کار آفرینی است
در این آیین رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور راه اندازی این شرکت در استان آذربایجان شرقی را الگویی برای کارآفرینی یاد کرد و گفت: متاسفانه اکنون بسیاری از سرمایه گذاری ها در بخش هایی که سوددهی بالایی داشته سوق پیدا کرده اما اینکه این شرکت با ریسک پذیری بالا توانسته با اشتغالزایی مفید در حوزه دارویی که یکی از نیازهای اصلی جامعه به شمار می رود سرمایه گذاری و فعالیت مثیتی از خود نشان دهد، قابل تقدیر است.
دکتر ناصر چمنی با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید با حمایت های لازم انگیزه های کافی را برای کارآفرینی فراهم آورند اظهار داشت: قطعا فعال سازی چنین شرکتی در این شرایط اقتصادی برای تامین نیاز دارویی کشور در استان آذربایجان شرقی نیاز به حمایت جدی دارد
وی با اشاره با اشاره به پتاسیل استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید دارو و فعال بودن شرکت های بزرگ تولید کننده دارو در این استان افزود: فعالیت شرکت نوش دارو به عنوان نخستین شرکت پخش سراسری دارویی به مرکزیت استان آذربایجان شرقی ضمن آنکه توانسته کمک موثری در دسترسی مناسب به دارو را در استان فراهم کند می تواند در توزیع تولیدات کارخانجات بزرگ دارویی آذربایجان شرقی نیز نقش مهمی را ایفا کند.
چمنی تعامل سازنده میان کارکنان و مدیریت این شرکت را یکی از عوامل موفقیت شرکت نوش دارو عنوان کرد و گفت: ساختار جوان مدیریتی و همکاری مطلوب با کارکنان روند روبه رشدی را در برابر این شرکت قرار داده است


*راه اندازی چنین شرکتی در  آذربایجان شرقی یکی از نیازهای بالفعل بود
نایب رییس کانون انجمن های تکنسین های دارویی کشور نیز در این آیین با اشاره به گستردگی فعالیت شرکت نوش دارو در سطح استان آذربایجان شرقی و سایر استانها اظهار داشت: راه اندازی چنین شرکتی در سطح استان آذربایجان شرقی یکی از نیازهای بالفعل بود که مدیریت شرکت نوش دارو توانسته آن را به خوبی عملی سازد.
دکتر علوی با بیان اینکه بهره مندی از شیوه های مدیریتی جدید در شرکت نوش دارو سبب شده تا سیستم های نوینی در فعالیت های آن ایجاد شود گفت: حاکم ساختن سیستم نوین کامپیوتری در تمامی زمینه های کاری نوش دارو موجب شده تا ضمن فراهم کردن امکان نظارت بر تمامی فعالیت های آن، این شرکت بتواند در ارایه خدمات از سرعت کافی برخوردار باشد.
رییس انجمن صنفی تکنسین های دارویی آذربایجان شرقی همچنین به همکاری این شرکت در برگزاری دوره های کارآموزی دوره های آموزشی این انجمن اظهار داشت: در سایه این همکاری کارآموزان دوره های آموزشی انجمن صنفی تکنسین های دارویی استان آذربایجان شرقی با این شرکت به لحاظ برخورداری از آموزش های تکمیلی براحتی جذب بازار کار شوند.
علوی فقدان برخورداری فارغ التحصیلان دانشگاهی با نیازهای بازار کار یکی از مشکلات جامعه کار و تولید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در شرکت نوش دارو این فرصت به خوبی برای بهره گیری از توانمندی های دانشگاهی و نیازهای بازار کار فراهم شده است.
*ساختار دولتی حمایت جدی را از بخش خصوصی ندارد
دکتر مولوی دبیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگرنواندیش  آذربایجان شرقی که در این جلسه نیز حضور داشت طی سخنانی حمایت از بخش غیردولتی را یک ضرورت جدی خواند و گفت: بخش خصوصی می تواند بدون هیچ مشکلی در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری در رفع نیازهای جامعه به ایفای نقش پرداخته و باری از دوش دولت بردارد.
وی افزود: متاسفانه ساختار دولتی حمایت جدی را از بخش خصوصی ندارد اما ضروری است با تغییر نگرش ها حداقل اگر کمکی به فعالیت بخش غیردولتی نمی شود از سنگ اندازی و مانع تراشی جلوگیری شود.
دکتر مولوی بهره گیری از توانمندی های دانشگاهی در کنار مهارت ها و تجارب را یکی از عوامل اساسی پیشرفت و توسعه عنوان کرد و گفت: مدیریت شرکت نوش دارو توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند.
*تعامل سازنده ای میان مدیریت و کارکنان شرکت نوش دارو وجود دارد
تبریزی دبیر کانون انجمن صنفی تکنسین های دارویی آذربایجان شرقی نیز در این آیین در سخنانی به تعامل سازنده میان مدیریت و کارکنان این شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول فعالیت نوش دارو هیچ شکایتی از سوی کارکنان این شرکت در هیات های تشخیص و حل اختلاف را شاهد نبوده ایم.
*شرکت نوش دارو درحال توسعه فعالیت های خود است
در ادامه مدیرعامل شرکت نوش دارو گزارشی از فعالیت های این شرکت ارایه داد و گفت: این شرکت با هدف تامین نیاز دارویی شمال غرب و همچنین استان های محروم راه اندازی شده است.
دکتر علی تهوری با بیان اینکه شرکت نوش دارو نخستین شرکت پخش دارویی به مرکزیت استان آذربایجان شرقی می باشد گفت: با وجود آنکه می توانستیم سرمایه گذاری خود را براحتی در سایر بخش های سودده انجام دهیم ولی با توجه به فقدان شرکت پخش دارویی سراسری در استان اقدام به راه اندازی این شرکت علی رغم تمامی مانع تراشی ها نمودیم
وی با بیان اینکه اکنون این شرکت فعالیت های خود را در ۱۰استان گسنرش داده است اظهار داشت:شرکت نوش دارو در راستای اعتماد متقابل همچنین بخشی از فعالیت های خود را بصورت برون سپاری انجام می دهد که نتایج خوبی را داشته است
دکتر تهوری با بیان اینکه شرکت نوش دارو در تامین نیاز های دارویی خود همکاری خوبی را با شرکت های تولیدکننده دارو در کشور دارد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت در سطح کشور مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه شرکت نوش دارو در حال توسعه فعالیت های خود در سطح کشور می باشد افزود: یکی از برنامه های جدید این شرکت فعالیت در زمینه تولید دارو می باشد که به یاری خداوند متعال تا پایان سال با بهره گیری از خطوط بلااستفاده کارخانجات دارویی کشور نخستین محصول خود را عرضه خواهد کرد.
دکتر تهوری با اشاره به فعالیت ۵ داروخانه زیر نظر این شرکت در سطح شهر تبریز گفت: یکی از اقدامات جدید این شرکت راه اندازی داروخانه اینترنی با توجه به بروز بیماری کرونا و لزوم کاهش رفت و آمد بود که شهروندان تبریزی می توانند با استفاده از آدرس اینترنتی۱۲۳daro سفارشات دارویی خود را ارایه و در کمتر از یک ساعت آن را دریافت نمایند.
در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیری  از سوی انجمن صنفی تکنسبن های دارویی استان آذربایجان شرقی از دکتر علی تهوری مدیرعامل شرکت نوش دارو و محمد حق ویردی، جولایی و وحیده واحدیان سه تن از کارکنان این شرکت تجلیل شد.
لازم به ذکر است رییس کانونعالی انجمن های صنفی کارگری کشور و نایب رییس کانون انجمن های تکنسین های دارویی کشور و هیات همراه همچنین ار محل انبار مرکزی و نحوه توزیع دارو این شرکت نیز بازدید و با کارگران این مرکز به گفت و گو کردند.