نيمكت تراكتور و گزينه هاي خارجي آن
نيمكت تراكتور و گزينه هاي خارجي آن

نيمكت تراكتور و گزينه هاي خارجي آن زوران مامیچ،تروستن فینک، گروس ،ساغلام مامیچ: ۴۷ساله اهل کشور کرواسی بازیکن سابق بایر لورکوزن بوخوم و دیناموزاگرب او سه سال سرمربی دیناموزاگرب بود در این سه سال سه فصل پیای قهرمان لیگ کرواسی شد همینطور دو فصل پیاپی قهرمان جام حذفی کرواسی شد او بعدا به العین امد […]

نيمكت تراكتور و گزينه هاي خارجي آن

زوران مامیچ،تروستن فینک، گروس ،ساغلام

مامیچ:
۴۷ساله اهل کشور کرواسی بازیکن سابق بایر لورکوزن بوخوم و دیناموزاگرب
او سه سال سرمربی دیناموزاگرب بود در این سه سال سه فصل پیای قهرمان لیگ کرواسی شد همینطور دو فصل پیاپی قهرمان جام حذفی کرواسی شد
او بعدا به العین امد و در یک سال قهرمان لیگ امارات و جام حذفی شد و در سال دوم نایب قهرمان جام باشگاه اسیا شد
همینطور در فینال جام باشگاه های جهان با شکست از رئال مادرید نایب قهرمان جام باشگاهای جهان

کریستین گروس:
۶۴ ساله
گروس مربیگری را در سال ۱۹۹۳ با گراس هاپرز سوییس شروع کرد و در مدت چهار سال دو قهرمانی لیگ و جام حذفی را بدست آورد
سپس در ۹۸ سرمربی #تاتنهام شد اما کسب نتایج متوسط باعث جدایی اش از این تیم انگلیسی گشت.

گروس اینبار هدایت بازل را بر عهده گرفت و در مدت ده سال از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹، چهار بار قهرمان لیگ #سوییس و چهار جام حذفی را کسب نمود. ودر لیگ اروپا و لیگ قهرمان اروپا نیز تا مراحل نیمه نهایی و یک چهارم بالا رفت.
وی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ سرمربی #اشتوتگارت آلمان و سپس یانگ بویز سوییس شد که موفق به کسب جام نشد.
اما در ۲۰۱۴ گروس راهی الاهلی عربستان شدو این تیم معمولی را تبدیل به بهترین تیم عربستان کرد و در طی دو سال قهرمانی لیگ، حذفی و سوپر جام عربستان را کسب نمود در جام باشگاه های آسیا نیز موفق بود و در سال ۹۴ به تبریز آمد و مقابل تراختور تونی مساوی کرد. اما در عربستات برد و از گروه صعود کرد.
گروس بعد از الاهلی راهی الزمالک مصر شد و در ابتدای حضورش سوپرکاپ مصر را کسب کرد و هم اکنون نیز در رده سوم لیگ‌ مصر قرار دارد.
کریستین گروس مربی بسیار جسور و خوش فکر و منضبط می باشد و با توجه به حضور در فوتبال غرب آسیا شناخت کاملی از نحوه ی فوتبال و پشت پرده ها دارد و این امتیاز بزرگی است، قرارداد گروس در پایان این فصل با#الزمالک به اتمام می رسد که #تراختور میتواند این مربی از چنگ مشتریان دست به نقد خارج کند.

تورستن فینک:
تورستن فینک آلمانی، تورستن فینک مربی گری رو از جوانان سالزبورگ شروع کرده او بعد از مربیگری در تیم جوانان در تیم اصلی و بزرگسالان باشگاه دستیار شده و بیشتر در تیمهای مختلف از جمله هامبورگ آپوئل و بازل سوییس و وینا اتریش ده سرمربیگری کرده که موفق ترین باشگاهش بازل سوییس که تو۳ سال ۳ تاجام اورده که ۲ تا لیگ و یک جام حذفی اخرین تیمش هم زوریخ سوئیسی که تو کارنامه اش یک جام مشاهده مبشا،، اومدرکش و از آلمان گرفته و ترکیب و سیتم مورد علاقه ۴_۳_۳ هجومی و ۵۱ سالست .

ارطغرول ساغلام:

ساغلام در سال ۲۰۰۳ سرمربی گری را در تیم سامسون اسپور شروع کرد که با میانگین‌ امتیازی ۱.۱۷ فصل را به در میانه جدول به پایان رساند.
در سال ۲۰۰۵ هدایت کایسری اسپور را بر عهده گرفت و در دو فصل حضورش ۱۱۱ امتیاز کسب کرد و با رتبه متوسط کارش را به اتمام رساند. ولی توانیت سهنیه لیگ اروپا را بدست آورد.
سال ۲۰۰۷ سرمربی #بشیکتاش شد، که ۵۵ بازی روی نیمکت این تیم بود و با میانگین‌ امتیازی بالا یعنی ۲ عملکرد درخشانی را ثبت کرد ولی نتوانست به جام قهرمانی برسد. ✴️در سال ۲۰۰۹ به #بورسا_اسپور پیوست، و در پایان فصل توانست این تیم معمولی را قهرمان لیگ ترکیه بکند و برای اولین بار تیمی غیر از #استانبول جام را بدست آورد.
سال ۲۰۱۳ به اسکی شهیر رفت و در آنجا نیز با بازی های زیبا و میانگین امتیازی ۱.۴۰ فصل را به پایان رساند.
در ۲۰۱۵ دوباره به بورسا اسپور بازگشت ولی اینبار نتوانست نتایج درخشان گذشته را تکرار کند و از کسب جام بازماند در فصل بعد راهی مالاتیااسپور شد و در این تیم نیز توفیق چندانی کسب نکرد.
تا اینکه در ابتدای ۲۰۱۸ هدایت تراختور بحران زده را بر عهده گرفت و در حالیکه این تیم از کمبود بازیکن علی الخصوص مهاجم رنج می برد با انجام بازی های زیبا هم در لیگ ایران و هم در آسیا چشم همگان را به خود خیره کردولی بدشانسی و نبود بازیکن خوب در تیمش باعث شد که از آسیا حذف شود و در لیگ برتر نیز دهم شود و در پایان فصل درحالیکه همگان منتظر تمدید قراردادش با تراختور بودند تا بتواند با جذب بازیکنان درجه یک مدعی اصلی لیگ باشد ولی تراختور درگیر خصوصی سازی شد و
ساغلام به کایسری اسپور رفت و در این تیم‌ نیز گریبانگیر بدشانسی شد و با مصدومیت های زیاد بازیکنانش عملا از دور خارج شد و در نیم فصل این تیم را ترک کرد و تا حالا در هیچ تیم دیگه ایی کار نکردهبا توجه به سابقه حضور ساغلام در تراختور و بیکار بودنش، به نظر می رسد براحتی میتوان وی را جذب کرد و با توجه به فلسفه ی فوتبالی وی و شور و انرژی که دارد ضریب موفقیتش بسیار زیاد خواهد بود و در صورتی که تیم را خودش ببندد قطعا با انجام بازیهای زیبا و پر گل، #تراختور را قهرمان خواهد کرد.