نیازمند جذب ۱۵۰ هزار پرستار جدید هستیم
نیازمند جذب ۱۵۰ هزار پرستار جدید هستیم

به گزاریش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، از افزایش تعداد کلینیک های پرستاری کشور خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون ٣٠ کلینیک پرستاری در تخصص های مختلف در کشور به مردم ارائه خدمت می کنند که این تعداد در پایان سال به ٦٠ […]

به گزاریش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، از افزایش تعداد کلینیک های پرستاری کشور خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون ٣٠ کلینیک پرستاری در تخصص های مختلف در کشور به مردم ارائه خدمت می کنند که این تعداد در پایان سال به ٦٠ کلینیک می رسد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت جذب ۱۵۰ هزار پرستار برای رفع کمبود پرستار در کشور تاکید کرد و افزود: هم اکنون در کشور حدود ۱۵۰ هزار پرستار فعالیت دارند که برای جبران کمبود پرستار نیازمند همین تعداد پرستار دیگر هستیم البته این در شرایطی است که تخت یا بیمارستانی در کشور اضافه نشود.

وی از عزم دولت و مجلس برای جذب نیروهای جدید پرستاری خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۷هزار پرستار در نظام پرستاری کشور جذب شد که تلاش داریم امسال هم تعداد چشمگیری جذب پرستار داشته باشیم.

حضرتی با بیان اینکه طبق سند چشم انداز ۱۴۰۴ سرانه پرستار نسبت به تخت بیمارستانی به‌صورت متوسط باید ۱/۸ و سرانه کادر پرستاری نیز باید ۲/۵ باشد، اذعان داشت: هم اکنون میانگین پرستار به تخت بیمارستانی در کشور ما ۸ دهم است.

وی در پایان با بیان اینکه کلینیک های پرستاری در کاهش هزینه های نظام سلامت موثر است، خاطرنشان کرد: تمایل نظام های سلامت در دنیا به سمت سرمایه گذاری بر روی پیشگیری و آموزش است و راه اندازی کلینیک های پرستاری گامی در همین راستاست.