نیرومند اسکویی:مشکل اساسی توسعه آذربایجان شرقی کمبود برق است
نیرومند اسکویی:مشکل اساسی توسعه آذربایجان شرقی کمبود برق است

🔴 مشکل اساسی توسعه آذربایجان شرقی کمبود برق استمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی مشکل اساسی توسعه استان را کمبود برق عنوان کرد.به گزارش همشهری ، سید مرتضی نیرومنداسکویی عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۱۴۰ مگاوات برق مصرفی شهرک‌های صنعتی […]

🔴 مشکل اساسی توسعه آذربایجان شرقی کمبود برق است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی مشکل اساسی توسعه استان را کمبود برق عنوان کرد.
به گزارش همشهری ، سید مرتضی نیرومنداسکویی عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۱۴۰ مگاوات برق مصرفی شهرک‌های صنعتی استان است که از این رقم ۷۹۷ مگاوات تامین شده و ۳۴۳ مگاوات دیگر مورد نیاز است.

🔹وی افزود:از دهه های قبل اعتبارات عمرانی چیزی برای برق صنعت ظرفیت‌سازی نشده و مشکل برق صنعتی آذربایجان‌شرقی با اعتبارات استانی قابل حل نیست.

🔹نیرومند اسکویی خاطرنشان کرد: کمبود برق استان به مرحله بحرانی رسیده؛ بطوری که در شهرک های صنعتی مختلف استان چندین واحد آماده بهره برداری وجود دارند که برق ندارند.

🔹مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در بلند مدت لازم است از اعتبارات ملی به میزان ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین برق استان اختصاص یابد تا مشکل برطرف شود.

🔹وی به بحران آبی استان نیز اشاره و اضافه کرد:آذربایجان‌شرقی جزو مناطق پرخطر در خصوص کمبود آب محسوب می‌شود و باید به سمت اصلاح الگوی مصرف در بخش صنعت برویم.