هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام پرقدرت ایران بود
هدف اصلی آمریکا به زانو درآوردن نظام پرقدرت ایران بود

به نق از خانه ملت، حسن روحانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح به مسیحیان جهان گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق همانند […]

به نق از خانه ملت، حسن روحانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح به مسیحیان جهان گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق همانند سال های گذشته نصیب بنده و همکاران بنده در هیات دولت شد که در موعد قانونی لایحه بودجه سال ۹۸ را تقدیم مجلس محترم نمایم.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ در شرایطی تقدیم مجلس محترم می شود که از اواخر سال گذشته کشور ما با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه بود. دی ماه امسال به امید خدا، ماهی پربرکت برای مردم خواهد بود و همچنین ماه بهمن که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در دی ماه سال گذشته کشور با مشکلاتی مواجه شد که این حوادث آمریکا را بر این داشت که می تواند توسط این حوادث عزم ملت ایران را نابود کند و قدمی مهم برای عقب نشینی ایران بردارد که این خیالی خام و واهی برای آنها بود.

روحانی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از توطئه‌ها و فشارهای مستقیم بر ملت ایران و همچنین بر مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی، به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آمریکایی‌ها مانع بزرگ خود را در این منطقه حساس ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند و هرگاه که ما در پیشرفت‌های داخلی توانستیم حرکت بزرگی به وجود بیاوریم آنها سد راه شدند و پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

آمریکایی‌ها از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند

وی با یادآوری اینکه آنها از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، اضافه کرد: بی‌تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافرازتر، قدرتمندتر و همچنین مردم ایران با استقامت و هوشیاری بیشتر در برابر توطئه‌ها خواهند ایستاد. بی‌تردید تحریم‌ها و فشارها بر زندگی مردم ، رشد و توسعه کشور تأثیر خواهد گذاشت.

روحانی با یادآوری اینکه از سال ۹۲ و با شروع کار دولت تدبیر و امید دولت و مجلس و همچنین ملت و دولت با هم تصمیمی گرفتند که از تورم فزاینده جلوگیری و تورم متعادل و تک رقمی شود، گفت: همچنین اشتغال را به نقطه نسبتاً مطلوب برسانیم اما این اهداف که با همکاری هم به دست آوردیم برای دشمنان ما به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ یعنی پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی دست یافتیم و همچنین به رشد ۳٫۷ در سال ۹۶ نائل آمدیم و افزون بر این ۷۹۰ هزار اشتغال خالص در کشور به وجود آوردیم. رشد سرمایه‌گذاری ما نیز از منفی ۱۷٫۴به مثبت ۳٫۴ رسید و این نشان می‌دهد که تمام شاخص‌های ما مثبت شده و ما به سمت اهداف خود با انتخاب مسیر درست حرکت می‌کردیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: آمریکایی‌ها در این میان توطئه‌ و نقشه شوم خود را برای تحریم ملت ایران به اجرا درآوردند و در اوایل امسال یعنی سال ۹۷ با التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و علی‌القاعده در سایر بازارها مواجه شدیم.

برخی به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام و کشور بودند

وی ادامه داد: آنچه آمریکا در سال ۹۷ مد نظر داشت دو مسئله بود؛ نخست ناامیدی مردم نسبت به آینده نظام و کشور و دوم القاء ناکارآمدی نظام، که مردم تصور کنند دولت بر اوضاع کشور مسلط نیست و به تعبیر برخی از سایت‌ها و روزنامه‌هایی که متأسفانه گاهی تعبیراتی نادرست یا ناپسند داشتند و عنوان شد که دولت، کشور را رها کرده و کشور از کنترل خارج شده و حتی برخی در آن دوران از ابرتورم در اقتصاد سخن گفتند.

رئیس جمهور افزود: حتی برخی عنوان می‌کردند ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد و تلاش کردند مردم را ناامید و دولت را ناکارآمد معرفی کنند البته ممکن است این افراد هدف سوء نداشته باشند اما دوستانی که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می‌کنند متأسفانه آثاری منفی برای نظام و کشور به دنبال خواهد داشت.

روحانی ادامه داد: کشوری که در مسیر توسعه حرکت می‌کرد و تورم را مهار و تک رقمی و همچنین اشتغال را به سمت نقطه مطلوب سوق و رشد سرمایه‌گذاری را نیز به سمت مثبت هدایت و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده بود و در شرایط سخت آب و هوایی توانستیم از مسئله بحران آب آشامیدنی عبور کنیم.

وی گفت:با همه مشکلات توانستیم ۹٫۶ هزار مگاوات در برق کشور افزوده کنیم و از ۷۰ هزار مگاوات به ۸۰ هزار مگاوات رسیدیم و در دولت دوازدهم نیز ۱۲ هزار مگاوات دیگر تا پایان دولت به مدار اضافه می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: این دولت مقتدر، این مجلس هوشمند، این قوه قضائیه همراه و این نیروهای مسلح جان بر کف در کنار هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری مسیر توسعه و اقتدار را در بخش اقتصادی بین‌المللی و منطقه ای طی خواهند کرد.

ادامه دارد …