هشدار هواشناسی آذربایجان‌ شرقی درباره سیلاب
هشدار هواشناسی آذربایجان‌ شرقی درباره سیلاب

هشدار هواشناسی آذربایجان‌ شرقی درباره سیلاب رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از عصر امروز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه […]

هشدار هواشناسی آذربایجان‌ شرقی درباره سیلاب

هشدار هواشناسی آذربایجان‌ شرقی درباره سیلاب

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از عصر امروز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت و موجب بروز ناپایداری جوی طی این مدت می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نیمه شمالی و شرقی استان موجب رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ و غرش آذرخش و در نیمه جنوبی موجب خیزش یا نفوذ گرد و خاک می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و برخورد آذرخش وجود دارد بنابراین مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

وی با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان ادامه داد: احتمال بروز خسارت به باغها وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

امیدفر یادآور شد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد و محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای هشت و جلفا، مرند و بندرشرفخانه با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک‌ترین زمان به ۱۶ درجه رسید.