همایش ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه کیف و کفش برگزار می‌شود
همایش ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه کیف و کفش برگزار می‌شود

به گزارش تایسیز اذربایجان “علیرضا جباریان‌فام” در پنجمین نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین همایش ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه کیف و کفش با محور نوآوری ابزارهای نوین بازاریابی و فروش، تکنیک‌های طراحی محصول، تدوین استانداردهای ملی کفش با همکاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. وی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان “علیرضا جباریان‌فام” در پنجمین نشست مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین همایش ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه کیف و کفش با محور نوآوری ابزارهای نوین بازاریابی و فروش، تکنیک‌های طراحی محصول، تدوین استانداردهای ملی کفش با همکاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی به جایگاه صنعت کفش تبریز در ایران اشاره کرد و گفت: صنعت کفش یکی از صنایع ریشه‌ای و با قدرت بسیار بالا از هویت‌ها و نمادهای شهر تبریز است و بیش از ۱۱۰ هزار نفر از طریق این صنعت امرار معاش می‌کنند و این صنعت یکی از مصداق‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال در استفاده از کالای ایرانی مد‌نظر مقام معظم رهبری است.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز افزود: تبریز به‌عنوان پایتخت چرم و کفش کشور، نه تنها در سطح ملی مطرح است؛بلکه شهرت جهانی دارد و سال‌های نه چندان دور کفش مورد نیاز اکثر شهرهای کشور و بسیاری از کشورهای خارجی از شهر تبریز تأمین می‌شد.

جباریان‌فام اظهار کرد: شهر تبریز با تولید ۸۰ الی ۹۰ میلیون جفت کفش در سال حدود ۶۰ درصد تولید کشور و ۹۰ درصد تولید کفش دست‌دوز تمام چرم کشور را در اختیار خود دارد و امسال نیز کفش دست‌دوز چرمی تبریز به ثبت ملی رسید.

وی گفت: از نظر آماری کشور ایران با تولید ۱۹۰ میلیون جفت رتبه ۱۱ جهان را در اختیار دارد. با مصرف ۱۸۰ میلیون جفت مصرف سالانه رتبه ۱۹ جهان قرار دارد. رتبه هفتم تولید کفش آسیا بعد از کشورهای چین، هند، ویتنام، اندونزی، پاکستان و بنگلادش دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز افزود: با توجه به تفاهمی که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و اتحادیه کفاشان تبریز انجام گرفته به منظور شناسایی، ارزیابی استعداد واحدهای تحقیق وتوسعه خصوصی فعال در حوزه صنعت کفش منعقد شده است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه  برای شناسایی، حمایت و استقرار واحدهای تحقیق و توسعه خصوصی به‌منظور رفع چالش‌های مطرح شده نظیر صادرات، بازاریابی و فروش، تدوین استانداردهای ملی کفش انجام گرفته است.

جباریان‌فام ادامه داد: پشتیبانی علمی، تحقیقاتی و اجرایی از چالش‌های مطرح شده و بسترسازی برای تبدیل چالش‌ها به پروژه‌های اجرایی، حمایت و استقرار مراکز تحقیق و توسعه خصوصی در مرکز رشد واحد فناور دانشگاه به منظور حل چالش‌های ارجاع شده و نظارت به اجرای دقیق آنها، ایجاد بستر حقوقی لازم به‌منظور نحوه بهره‌برداری سه‌جانبه از نتایج حاصل از اجرای پروژه‌ها توسط دانشگاه، ایجاد یک شبکه همکاری از محققان، متخصصان، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به‌منظور تقویت پشتوانه علمی و پژوهشی مرکز، برآورد نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مورد نیاز صنعت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز یادآور شد: حمایت مادی، معنوی و رسانه‌ای از راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه مذکور در محل دانشگاه، ایجاد مکانیزم فرآیند لازم به منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های اطلاعاتی و همکاری‌های فنی در راستای پیشبرد پروژه‌ها از تعهدات اتحادیه کفاشان است.