همه “شاهزاده‌های نارنجی” دولت رئیسی
همه “شاهزاده‌های نارنجی” دولت رئیسی

همه “شاهزاده‌های نارنجی” دولت رئیسی / یک فرمانده سپاه: ۴ هزار فرزند برخی مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند 🔹رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: امروز نزدیک ۴ هزار […]

همه “شاهزاده‌های نارنجی” دولت رئیسی / یک فرمانده سپاه: ۴ هزار فرزند برخی مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند

🔹رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در خرداد امسال در یک برنامه تلویزیونی از زندگی «چهار هزار» نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور خبر داد و گفت: امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولان در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. این افراد باید «رصد» شوند تا در آینده، هیچ پست مدیریتی در جمهوری اسلامی به آن‌ها داده نشود. یکی دیگر از مسئولین این تعداد را ۵ هزار نفر برآورد کرد.

🔹برخی فعالان سیاسی با الگوبرداری از عنوان فرزندان اعضای حزب کمونیست چین که شاهزاده‌های سرخ خوانده می‌شوند، آقازاده‌های دولت رئیسی را شاهزاده‌های نارنجی خطاب می‌کنند.

🔹تحلیل‌گران می‌گویند دلیل نرمش غرب در مقابل اقامت آقازاده‌های ایرانی، (بر عکس سختگیری‌ها مرسوم غرب در برخورد با آقازاده‌های روسی) به دلیل ظرفیت‌های اطلاعاتی و امنیتی این افراد است که امکان جذب آن‌ها را به عنوان طعمه در خارج از کشور فراهم می‌سازد.