هوشمندى اتحاديه طلا تبریز؛ تعداد مالباختگان ماجرای سکه ثامن در تبریز را نزدیک به صفر کرد
هوشمندى اتحاديه طلا تبریز؛ تعداد مالباختگان ماجرای سکه ثامن در تبریز را نزدیک به صفر کرد

میرمحمد پوراقدم شربیانی در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: مدير سكه ثامن از تاريخ دى ماه سال ٩٦ به دنبال اخذ پروانه كسب از اتحاديه طلا ،جواهر ، نقره و سكه تبريز بوده است كه با لطف حضرت حق و با توجه به بررسى هاى اين اتحاديه،حائز شرايط أخذ پروانه كسب نگرديده و […]

میرمحمد پوراقدم شربیانی در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: مدير سكه ثامن از تاريخ دى ماه سال ٩٦ به دنبال اخذ پروانه كسب از اتحاديه طلا ،جواهر ، نقره و سكه تبريز بوده است كه با لطف حضرت حق و با توجه به بررسى هاى اين اتحاديه،حائز شرايط أخذ پروانه كسب نگرديده و براى ايشان هيچ گونه مجوزى از طرف اين اتحاديه صادر نشده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران  ادامه داد: از عموم هموطنان عزيز تقاضا مى شود كه هنگام خريد  و فروش طلا و سكه حتماً از  اماكن مجاز و معتبر خريد كرده و از خريد و فروش آن در فضاى مجازى خوددارى نمايند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشكوك ،اين اتحاديه را مطلع نمايند.

 

ماجرا سکه ثامن چیست؟

گزارش نصر حاکی است، جدیدترین داستان مال باختگی به موضوع «شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین» باز می گردد که تحت عنوان «سکه ثامن» بر اساس اطلاعات ثبت شده در تارنمای آن از سال ۹۵ در بازار پولی کشور فعال شد و مدعی ایجاد دروازه تجارت الکنرونیک در زمینه تجارت و خرید و فروش آنلاین انواع مسکوکات طلا و همچنین طلای آبشده بود.

آنگونه که در تارنمای این شرکت آمده، در سیستم معاملاتی ثامن تمامی افراد با استفاده از اینترنت و حساب بانکی متصل به شبکه شتاب می توانند به آسانی وارد بازار خرید و فروش طلا شوند.

امکان انجام معامله در هر نقطه از جهان و با نرخ جهانی، شارژ ریالی حساب خود حتی در ایام تعطیل، دریافت اعتبار تا سقف ۲ میلیارد تومان از خدمات این شرکت بود که ادعا داشت افراد می توانند حتی با یک گرم طلای آب شده تجارت خود را آغاز کنند و سپس کسب و کار خود را با خرید و فروش آنلاین سکه و طلای آبشده و انس توسعه دهند.

این شرکت ظرف دو سال و نیم گذشته توانسته بود برخی شهروندان را با خود همراه کند تا سرمایه های خود را به سمت بازار طلا سرازیر کنند اما از ابتدای این هفته (بیست و چهارم شهریور) به صورت ناگهانی بخش معاملات آنلاین این شرکت به دلیل آنچه «انتقال سرور و امور فنی» اعلام شد، قطع شد.

سرانجام ۲۷ شهریور ماه و در آستانه تعطیلات ماه محرم ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر از ابلاغ دستور پلمب سکه ثامن از سوی اتحادیه طلا و جواهر به اداره اماکن نیروی انتظامی خبر داد و اعلام کرد: از حدود دو ماه قبل طی اخطارهایی از سوی اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده شد و از راه قانونی نیز برای پلمب این واحد اقدام شد زیرا عملکرد و شیوه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب‌های اتحادیه طلا و جواهر نبود.

به گفته وی، از نظر اتحادیه این شرکت از ابتدا هیچگونه مجوزی برای فعالیت نداشته است و اکنون نیز اجازه ای برای فعالیت ندارد.

بر اساس اطلاعیه ای که عصر همان روز منتشر شد، سکه ثامن اعلام ورشکستگی کرد و از کاربران خود خواست پول‌های خود را بدون دریافت سودهای غیر متعارف ثبت کنند و تنها همان روز مهلت دارند موجودی خود را به فروش رسانده و درخواست واریز کنند.