وجود ۱۸ مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در ایران
وجود ۱۸ مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در ایران

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، محسن اسدی لاری در آیین انتصاب مجدد مرکز ملی مدیریت سلامت به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در تبریز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعیین مراکز همکار در کشورهای مختلف، یکی از اقدامات سازمان جهانی بهداشت بوده و هر کشوری نمی‎تواند جواز ورود به این حوزه […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، محسن اسدی لاری در آیین انتصاب مجدد مرکز ملی مدیریت سلامت به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در تبریز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعیین مراکز همکار در کشورهای مختلف، یکی از اقدامات سازمان جهانی بهداشت بوده و هر کشوری نمی‎تواند جواز ورود به این حوزه را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کند.
وی اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت همکاری‎ بسیار خوبی با منطقه‎ی مدینترانه‎ی شرقی و کشور ما به خصوص در زمینه نظام سلامت داشته و این همکاری پس از شروع طرح تحول سلامت در سال ۹۳، بیشتر شده است.
وی در ادامه، مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز را یکی از مجموعه‎ها با عملکرد بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به عملکرد مناسب این مجموعه، امروز شاهد انتصاب مجدد آن به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت هستیم و این رویداد می‎تواند آینده‎ی خوبی را برای این مرکز رقم بزند.

اسدی لاری در ادامه از حضور ۲۵ نفر از مدیران ارشد کشورهای عراق و افغانستان در کارگاه تربیت مربی و مراقبت بیمارستانی در تبریز خبر داد و افزود: با همکاری معاونت توسعه و درمان وزارت بهداشت، همه‎ی مدیران ۶۰۰ بیمارستان دولتی کشور با هدف ارتقاء فعالیت‎های بیمارستانی، به مدت دو سال، تحت آموزش‌های مدیریت بیمارستانی قرار گرفته‎اند و برنامه‎ها برای عمل در سطح کشورهای منطقه و فرامنطقه است.
وی اضافه کرد: برنامه تربیت مربیان بیمارستانی (TOT) شامل هفت ماژول از جمله حوزه‎ی حاکمیت، بیمارستانی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت اطلاعات، زنجیره کیفیت و ایمنی بوده و افراد شرکت کننده در این کارگاه‎ها، تنها در یکی از این ماژول‎ها تحت تعلیم قرار گرفته و در نقش یک مربی در سطح کشور خودشان فعالیت می‎کنند، تلاش‎ها بر این است تا شرکت کنندگان در این کارگاه‎ها، توانایی لازم برای ارائه‎ی آموزش‌ها و محتوای برنامه را کسب کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‎الملل  در پایان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت هم راستا با سیاست‎های سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: کنترل و پیشگیری از بیماری‎های غیرواگیر از جمله این اقدامات بوده و با توجه به چهلمین سالگرد راه اندازی نظام ارایه مراقبت‎های اولیه سلامت در دنیا، کشور ما نیز در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.
گفتنی است؛ آیین انتصاب مجدد مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدینترانه شرقی برگزار شد و حکم این انتصاب توسط کریستف هاملمان، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعطا شد.

همزمان با این آیین، کارگاه تربیت مربی، مراقبت و مدیریت بیمارستانی با حضور مدیرانی از کشورهای افغانستان و عراق نیز به کار خود پایان داد.