ورزش، سنگ زیرین آسیاب!
ورزش، سنگ زیرین آسیاب!

ورزش، سنگ زیرین آسیاب!     جامعه با شیوع کرونا در خوابی نیمه کاره فرو رفت و بزرگترین تکاپوی مردم یعنی ورزش، به باد فراموشی سپرده شد البته نه در اذهان مردم که در برنامه های جهانی و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و نیست. اگر بخواهیم به ارتباط بین پوریای ولی […]

ورزش، سنگ زیرین آسیاب!

 

 

جامعه با شیوع کرونا در خوابی نیمه کاره فرو رفت و بزرگترین تکاپوی مردم یعنی ورزش، به باد فراموشی سپرده شد البته نه در اذهان مردم که در برنامه های جهانی و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و نیست.
اگر بخواهیم به ارتباط بین پوریای ولی و غلامرضا تختی که ورزشکار بودند با مردم داری و مهربانی اشاره کنیم، می بینیم که این ورزش بوده که همواره مردان وزنانی را برای روزهای مبادای روزگار پرورانده و در وانفسای بلا و ابتلا، به یاری هم نوع شان آمده اند.
جنگ، زلزله، سیل، ترور، تهدید، بیماری همه گیر، هیچ کدام ورزشکاران را از بودن در کنار مردم باز نداشته و بلکه احساسات و عواطف هوشمندانه و شریف آنان را به سمت و سوی اتفاق و اتحاد کشانده است.

ورزشی های آذربایجان شرقی، خاک خورده های فوتبال، سروقامتان والیبال و بسکتبال، چابک های بدمینتون، تیزپایان دونده و متخلقین هنرهای رزمی، همه و همه آمدند تا هم وطنی از غم نان، نیندیشد و به صفای جان مشغول باشد که گفته اند«فقر که از دری وارد شود، ایمان از دیگری برون رود».

اینان که تا دیروز قهرمانان تشکها و میدانها و کوهستانها بودند، امروز در کنار مردم به رزم عشق می پردازند تا بزمی خوش برای زندگی هموطنانشان بیارایند.

آری، ورزش! سنگ زیرین آسیاب است.

ورزشی ها خوب می دانند که گلریزان چیست، لوطی گری به چیست، مروت کدام است. اینان آشنای کوچه های مهربانی اند و با غم وشادی مردم خاطره ها دارند. اگر امروز نیاز به همدلی است، ورزشی ها آنجاهستند، اگر نیاز به رزم با بیگانه است، سینه ورزشی سپر تیرو ترکش دشمن است، اگر نیاز به ایثار است هموست که خود را فدای ملت می کند.

آری، در ورزش چنین پدیده های پرورش یافته اند، پدیده هایی از جنس مردم در میان مردم با مردم.

یادداشت: محمد سلیمی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی