ورزش یکی از ابزارهای مهم تربیت شهروندی/”ورزش برای صلح و تندرستی”
ورزش یکی از ابزارهای مهم تربیت شهروندی/”ورزش برای صلح و تندرستی”

به گزارش تایسیز اذربایجان سعید نیکوخصلت در آیین افتتاحیه اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی در تبریز با بیان اینکه اولین دوره این کنگره بر اساس تصمیمات اتحادیه اوراسیاسی علوم ورزش که د‌و سال پیش تشکیل شد ، مقرر شد در  تبریز به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در  سال ۲۰۱۸  برگزار شود، […]

به گزارش تایسیز اذربایجان سعید نیکوخصلت در آیین افتتاحیه اولین کنگره اورآسیایی علوم ورزشی در تبریز با بیان اینکه اولین دوره این کنگره بر اساس تصمیمات اتحادیه اوراسیاسی علوم ورزش که د‌و سال پیش تشکیل شد ، مقرر شد در  تبریز به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در  سال ۲۰۱۸  برگزار شود، گفت: کنگره ارواسیایی در راستای سیاست توسعه و افزایش ارتباطات و با هدف افزایش مراودات بین دانشجویان و اساتید کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اتخاذ این تصمیم دانشگاه های شهر تبریز و سطح کشور استقبال فروانی از آن کردند، اظهار داشت: هدف دیگر این کنگره پوست اندازی برای گشایش ارتباطات بین المللی ورزشی و دانشگاهی که توانمندی ها را به همراه می اورد، می باشد.

دبیر کل اولین  کنگره اورآسیایی علوم ورزشی  علوم ورزشی را دارای حرف های زیادی خواند و با اشاره به تاثیر آن در سلامت روحی، روانی، تعلیم و تربیتی، گفت: محققین این حوزه نیز به این موارد تاکید دارند و معتقدند ورزش یکی از ابزارهای مهم تربیت شهروندی است.

وی اضافه کرد: ورزش روح انسان را از تعصباتی که منجر به  اسیب می شود خارج می کند و کمک می کندرفتار اجتماعی صحیح را پیش بگیریم .

نائب رئیس اتحادیه   ارواسیایی علوم ورزشی با تاکید براینکه ورزش برای سلامتی و صلح است، گفت: شعار این کنگره نیز همین جمله انتخاب شده است،  زیرا ورزش نشانه صلح و دوستی است و از ان به عنوان ارتباطی بین المللی می توان استفاده کرد تا  به رویکردهای جدید دست یافت.

این گزارش حاکی است، شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی تبریز با حضور در این کنگره از طرف اعضای شورای شهر از همه که در تشکیل این همایش زحمت کشیدند تشکر کرد و گفت: از دکتر نیکوخصلت تشکر ویژه دارم و افتخار می کنم مه موفق به برگزاری چنین رویداد با شکوهی شده است.

وی افزود:امیدوارم این چنین برنامه هایی در راستای سلامت روحی و بدنی جامعه نقش ایفا کند و ما را در جهت حفظ سلامت و ارتقای روابط بین الملل رشد دهد.

وی ادامه داد:ارتباط بین الملل مخصوصا با کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: ورزش از جمله ابزارهای مهم برای ارتباطات و صلح و مهربانی است.

این گزارش می افزاید، در ادامه برگزاری مراسم سعید نیکوخصلت که مربی پیشین تیم ملی کاتای کاراته بود در آیین افتتاح کنگره اوراسیایی علوم ورزش ، نمایش مبارزه کاراته را همراه هم رزمان خود به اجرا گذاشت‌‌.

این گزارش حاکی است، این کنگره با حضور استادانی از کشور‌های مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، رومانی، ترکیه، بلغارستان، آذربایجان، مقدونیه، اسلواکی، بوسنی و هرزگووین، قبرس، عراق، تاجیکستان، ازبکستان و … در قالب کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های مختلف، ۱۸ لغایت ۲۰ مهرماه سال جاری (۱۰ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸) در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.