ورودی آب به سدهای آذربایجان‌شرقی با کاهش روبه‌رو شده است
ورودی آب به سدهای آذربایجان‌شرقی با کاهش روبه‌رو شده است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مجتبی جلیل زاده بعد از ظهر امروز در کارگروه گردشگری و خدمات سفر هشترود با بیان اینکه بارندگی در استان ۲۷ درصد افزایش یافته اما سدهای استان با کاهش ورودی آب مواجه هستند. وی میانگین مصرف آب در استان را بسیار بالاتر از میانگین دنیا دانست و گفت: […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مجتبی جلیل زاده بعد از ظهر امروز در کارگروه گردشگری و خدمات سفر هشترود با بیان اینکه بارندگی در استان ۲۷ درصد افزایش یافته اما سدهای استان با کاهش ورودی آب مواجه هستند.

وی میانگین مصرف آب در استان را بسیار بالاتر از میانگین دنیا دانست و گفت: در استان به ازای هر نفر۲۳۰ لیتر آب در روز مصرف می‌شود که استاندارد مصرف روزانه برای هر نفر ۱۶۰ لیتر است.

جلیل‌زاده اضافه برداشت از چاه‌های مجاز آب را آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی دانست و برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ها نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب را برای امسال ضروری دانست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: شهرستان هشترود رتبه اول در بخش آبزی پروری در استان را دارد و سد سهند هشترود در صورتی که آلودگی محیطی نداشته باشد می تواند به پرورش ماهی اختصاص داده شود و به مجتمع تفریحی گردشگری بزرگ استان تبدیل شود.

وی گفت: سدهایی که با هدف تامین آب شرب ایجاد شده پرورش ماهی امکان‌پذیر نیست.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم از صدور ۷۰ مجوز بوم‌گردی از اول امسال در استان خبر داد و افزود: ۵۰ مجوز هم در دست بررسی است.

فرشاد رستمی افزود : برای رویداد تبریز۲۰۱۸ نزدیک به ۱۶۳ رویداد، ۲۰۰ منطقه طبیعت گردی و ۵ مسیر گردشگری با اعتبار ۷ هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود که در نهایت در استان هزار و ۵۰۰ میلیارد تصویب شد اما پس از کش و قوس در راهروهای مجلس و برنامه و بودجه و با خشکسالی بودجه ۶۸۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.

وی افزود: برای این رویداد مهم برای کل استان برنامه در نظر گرفته شده است.

انتقاد از میزان زیاد عوارض در آزاد راه پیامبر اعظم(ص) 

رستمی با انتقاد از میزان زیاد عوارض در آزاد راه پیامبر اعظم(ص) گفت: متاسفانه اکثر مسافران ورودی به استان از این افزایش گله دارند و نبود سرویس بهداشتی و کمپ‌های استراحتگاه مزید بر این گله‌مندی است.

کم لطفی به مرکز سایت قلعه ضحاک با قدمت چندین هزار ساله

امین امینیان فرماندار هشترود هم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث پل معلق در قلعه ضحاک خبر داد و افزود: مرکز سایت قلعه ضحاک با قدمت چندین هزار ساله متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی از سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد ریالی از اعتبارات متمرکز گردشگری طی امسال در احداث تفرجگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این قلعه خبر داد.

انتقاد از افزایش عوارض در آزاد پیامبر اعظم محدوده شهرستان هشترود تا بستان‌آباد

امینیان از افزایش عوارض در آزاد پیامبر اعظم محدوده شهرستان هشترود تا بستان‌آباد انتقاد کرد و گفت: مسافران هشترودی هم باید در این عوارض، عوارضی بدهند هم در عوارضی تبریز بستان‌آباد که ظلم مصاعف است.

وی گفت: در مصوبه جلسه آزاد راه‌های کشور و مدیرکل راهداری بر کاهش عوارض در این مسیر تاکید شده بود اما هنوز اجرایی نمی‌شود.

امینیان خواستار ایجاد تقاطع همسطح یا به صورت یکطرفه در مسیر تبریز به زنجان برای بقعه بایزید بسطامی در روستای تارقلی را شد و گفت: نبود راه ورود و خروج از آزاد راه باعث شده مسافران نتوانند از این بقعه بازدید داشته باشند.

فرماندار هشترود از برگزاری جشنواره ورزش‌های آبی و ماهی‌گیری در سد سهند خبر داد.