ورود رسانه های دیجیتال در حوزه گردشگری، تغییری شگرف در راهبردهای بازاریابی
ورود رسانه های دیجیتال در حوزه گردشگری، تغییری شگرف در راهبردهای بازاریابی

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ، آیین معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای اسپانیا و پرتغال و همچنین رونمایی از سایت رزرواسیون آنلاین “آذر بلیت” توسط آژانس مسافرتی “آذرگشت ملکی” برگزار شد. “حسن انصاری” رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو با حضور در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ، آیین معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای اسپانیا و پرتغال و همچنین رونمایی از سایت رزرواسیون آنلاین “آذر بلیت” توسط آژانس مسافرتی “آذرگشت ملکی” برگزار شد.

“حسن انصاری” رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو با حضور در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های آژانس مسافرتی “آذرگشت ملکی” در راستای نوآوری در ارائه خدمات مسافرتی به روش الکترونیکی، اظهار کرد: «گردشگری و تحول دیجیتالی » نامی است که سازمان جهانی گردشگری برای ۵ مهر ماه ۲۷ سپتامبر یعنی روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است، که نشان از اهمیت و تأثیر عمیق مسائل دنیای دیجیتال بر حوزه صنعت گردشگری و سفر دارد.

انصاری با بیان اینکه تأثیر فناوری، جهان امروز را به جهان هوشمند یا دیجیتال تغییر داده است، گفت: جهان دیجیتال تجارب انسانی را شکل داده و به آنها کمک می کند تا نحوه زندگی و پیوند به یکدیگر را به شیوه ای متفاوت بیاموزند. همه چیز در جهان دیجیتال ساده تر، پیشرفته تر شده و مشاغل بسیاری به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند چشمان خود را به روی این موهبت ببندند، موهبتی که می تواند رفتار بشر را هدایت کند.

وی افزود: در حالی که ارائه دهندگان خدمات سفر و تورگردانان گردشگری در گذشته برای فروش محصول و خدمات خود به تبلیغات مجلات و تلویزیون ها نیاز داشتند با ورود رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی شاهد تغییر در راهبردهای بازاریابی و نحوه تبلیغ در این شرکت ها هستیم.

انصاری با بیان اینکه زیرساخت ها و قابلیت های فضای مجازی یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی گردشگری است، ادامه داد: گسترش کمی و کیفی دسترسی به فناوری اطلاعات بعنوان یکی از توانمندسازها برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه مهمان نوازی مطرح است. انجام فعالیت های گردشگری در فضای مجازی می تواند آثار مثبت فراوانی چه در سطح خرد و چه در سطح کلان داشته باشد که از آن جمله می توان  به صرفه جویی در وقت و هزینه در انجام اموری چون نقل و انتقال فیزیکی و ارزی، ارتباطات وسیع و تعامل نهادها و فعالین گردشگری، ارائه مؤثرتر و بهینه اطلاعات به گردشگران اشاره کرد.

” محمد ملکی” مدیر آژانس مسافرتی “آذرگشت ملکی” و عضو هیات مدیره انجمن دفاتر مسافرتی کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین سیاست های ای آژانس ارائه خدمات ویژه به صورت نوین به گردشگران داخلی و خارجی است، ادامه داد: آژانس مسافرتی آذرگشت ملکی همواره در تلاش است تا با استفاده از روش های نوین بهترین خدمات مسافرتی را برای گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد، به همین منظور با تلاش تیم فناوری این آژانس، سایت رزرواسیون آنلاین “آذر بلیت” راه اندازی و امروز به بهره برداری رسید.

ملکی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ آغازی برای تقویت ظرفیت های گردشگری استان بوده و ایجاد بستر مناسب برای معرفی جاذبه های آن امری ضروری است، گفت: امیدواریم با ایجاد بسترهای لازم زمینه مناسبی برای حضور آژانس های مسافرتی استان در نمایشگاه های بین المللی برای معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز، فراهم شود.