وزیر خارجه قطر: اقدام ایران در زمان تحریم دوحه قابل تقدیر است
وزیر خارجه قطر: اقدام ایران در زمان تحریم دوحه قابل تقدیر است

وزیر خارجه قطر: اقدام ایران در زمان تحریم دوحه قابل تقدیر است وزیر خارجه قطر ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی به این کشور تاکید کرد که تهران نقش کلیدی را در مناقشات منطقه غرب آسیا ایفا می کند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر […]

وزیر خارجه قطر: اقدام ایران در زمان تحریم دوحه قابل تقدیر است

وزیر خارجه قطر ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی به این کشور تاکید کرد که تهران نقش کلیدی را در مناقشات منطقه غرب آسیا ایفا می کند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بخشی از منطقه است و باید توافق بین ایران و شورای همکاری بر اساس همزیستی مسالمت آمیز باشد.

وی افزود: اقدام ایران را در گشودن فضای هوایی خود در سایه محاصره (تحریم اقتصادی عربستان و متحدینش ) به روی دوحه ارج می نهیم و برای گفت‌وگوهای مفید و سازنده برای حل اختلافات منطقه تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با تاکید بر اینکه قطر از بروز بحران در منطقه خلیج فارس منتفع نمی‌شود توضیح داد که دوحه (طی سال های گذشته) علیه دولت‌های محاصره کننده این کشور هیچگونه سیاست دشمنانه‌ای اتخاذ نکرده است و تمامی ادعاهایی که علیه قطر مطرح می‌شود باعث شده تا محاصره اشتباهی علیه این کشور وضع شود.

وی افزود: ما از ابتدا درهای مذاکره را بنابر قاعده احترام و حسن همجواری به روی تمامی طرف‌ها گشوده بودیم.

وزیر خارجه قطر در پایان بار دیگر با اشاره به اینکه راه انداختن مسابقه تسلیحاتی در منطقه به سود هیچ کشوری نیست بر لزوم بکارگیری مکانیزم دیپلماسی میان جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای عربی که اخیرا شاهد اتفاقات سیاسی بوده‌اند تاکید کرد.