وزیر صنعت خودش استعفاء دهد/ برخی ها عمداً به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم هستند/ شرایط فعلی کشور عادی نیست
وزیر صنعت خودش استعفاء دهد/ برخی ها عمداً به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم هستند/ شرایط فعلی کشور عادی نیست

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ،”محمد حسن نژاد” با انتقاد از قطعی مکرر جریان برق در شهرها و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، وضعیت موجود را حاصل عدم مدیریت صحیح دانست و به خبرنگار «نصر» گفت: وقتی کسی نمی خواهد دارویی را مصرف کند، چه فرقی خواهد کرد نسخه اش را یک […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از نصر ،”محمد حسن نژاد” با انتقاد از قطعی مکرر جریان برق در شهرها و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، وضعیت موجود را حاصل عدم مدیریت صحیح دانست و به خبرنگار «نصر» گفت: وقتی کسی نمی خواهد دارویی را مصرف کند، چه فرقی خواهد کرد نسخه اش را یک فرد بی سواد بنویسد یا یک پزشک متخصص؟ من نمی دانم مقصر را دشمنان بدانیم یا مسئولان خودمان؟ در مرند و جلفا دو پروژه نیروگاهی داریم، ما هر چقدر پیگیری کردیم و اصرار کردیم که این نیروگاه ها اجرا شوند، به بهانه های مختلف از جمله عدم تامین گاز از خط انتقال ترکیه، دولت از ارائه مجوزهای لازم برای اجرای این دو پروژه استراتژیک سر باز زد.

وی افزود: تامین برق از تامین گاز ارجح تر است، در حالی که در خط انتقال گاز به ترکیه مازاد مصرف و صادرات وجود دارد، چرا باید با احداث نیروگاه در استان مخالفت شود؟ اگر برق نداریم، چرا اجازه نمی دهند این نیروگاه ها احداث شود؟ اگر مشکلی در تامین برق نیست، چرا مکرراً جریان برق در شهرها و شهرک های صنعتی قطع می شود؟ همه این ها یا ناشی از سوء مدیریت است و یا در سیستم مدیریتی ما نفوذی های خائن وجود دارند که کارشکنی می کنند.

برخی ها عمداً به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم هستند

این نماینده مردم مرند و جلفا تاکید کرد: سرمایه گذار طرح احداث نیروگاه ها در جلفا همه پیگیری های لازم را انجام داد، اما موفق نشد موافقت دولت برای احداث این دو نیروگاه را کسب کند. در احداث بیمارستان مرند هم چنین اتفاقی افتاد.

حسن نژاد گفت: برخی وقت ها احساس می کنم برخی ها عمداً به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم و ایجاد التهاب در کشور هستند. یک عده در این کشور هستند که نمی خواهند کار انجام شود، چرایش را نمی دانم. مردم ولی نعمت این مسئولان هستند.

وی در ادامه به وضعیت آشفته بازار ارز و تخصیص ارز دولتی به کالاهای تشریفاتی و خودروهای لوکس اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مشکل تحریم و تامین ارز وجود دارد، بر چه اساسی به کالاهای غیر ضرور و افراد خاص ارز دولتی تخصیص یافته است؟ در حالی که اولویت باید تامین کالاهای اساسی و دارو به وسیله شرکت خدمات بازرگانی دولتی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که واحدهای صنعتی و تولیدی از تامین ارز مورد نیاز خود برای تامین مواد اولیه عاجز مانده اند، دولت برای واردات غذای سگ و گربه ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده است. اگر دلار نداریم، چرا برای واردات غذای سگ و گربه ارز داده اید، اگر داریم چرا واحدهای تولیدی برای واردات مواد اولیه شان معطل مانده اند؟ این غیر از اعمال نفوذ و خیانت است؟

وزیر صنعت منتظر استیضاح نماند

حسن نژاد گفت: مگر می شود در یک کشور، شبانه سایت یک وزارتخانه هک شود و ۱۹ هزار دستگاه خودرو به صورت غیر مجاز وارد کشور شود؟ من و شما هم می توانیم سایت وزارت خانه را هک کنیم؟ در حالی که برای خودروهای منطقه آزاد ارس که طبق قانون سالانه حق استفاده از مرخصی یک ماهه را دارند، مرخصی داده نمی شود، چطور شبانه ۱۹ هزار دستگاه خودرو وارد کشور می شود؟

وی افزود: در هر کشوری این اتفاق می افتاد، وزیر مربوطه همان شب استعفاء می داد. وزیر صنعت نباید منتظر استیضاح باشد و باید خودش استعفاء دهد.

شرایط فعلی کشور عادی نیست

نماینده مردم مرند و جلفا در بخش دیگری از سخنان خود به خواست پزشکیان برای اعلام شرایط فوق العاده در کشور اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی کشور عادی نیست و لازم نیست که ما شرایط فوق العاده اعلام کنیم تا مسئولان بفهمند، در وضعیت افتضاح فعلی که دولت ایجاد کرده و روز به روز بخش تولید کوچک و کوچک تر می شود، فساد و سوء استفاده برخی افراد از شرایط فعلی کشور اظهر من الشمس است و من نمی دانم چرا اینقدر با متخلفان مماشات می شود.

حسن زاده در خصوص ورود مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: این مجلس کاره ای نیست، نماینده ای که با لیست به مجلس راه یافته با همان لیست هم رای می دهد. در جلسه استیضاح وزیر راه به رئیس یکی از فراکسیون ها گفتم چرا با وجود ناکارامدی وزیر دوباره از او حمایت می کنید، پاسخ داد وزیر قول داده تغییراتی ایجاد کند و از خانم ها و اهل سنت در مدیریت ها استفاده کند! با تمام احترامی که بانوان و اقلیت ها قائلم، متوجه نمی شوم مگر مشکل کشور مدیریت خانم ها و اقلیت هاست که با جایگزین کردن آن ها همه چیز حل شود؟

آقایان نیلی، نوبخت، نهاوندیان و سیف باید دولت را ترک کنند

وی بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: آقایان نیلی، نوبخت، نهاوندیان و سیف باید دولت را ترک کنند. بر چه اساس، تخصص و سابقه ای برادرزاده آقای عباس عراقچی معاون ارزی رئیس کل بانک مرکزی شده است؟ چرا کسانی که در فسادهای مالی دست داشته اند در دولت نقش دارند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید قطع شود؟ عجیب است که برق کارخانه ها و خانه ها قطع می شود، اما چراغ بلوارها در تهران و تبریز طی روز روشن می مانند! چه خبر است، چه اتفاقی دارد می افتد؟ مبادا عده ای به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم باشند؟

حسن نژاد ادامه داد: مگر چه تغییر بزرگی در مصرف و تولید برق نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است که باید شاهد این حجم از سوء مدیریت و قطع برق مراکز پزشکی، صنعتی و مسکونی باشیم؟