وزیر صنعت درخصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کند/ کاهش تولید داخلی عامل اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو
وزیر صنعت درخصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کند/ کاهش تولید داخلی عامل اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو

به گزارش تایسیز اذربایجان رضا علیزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت، ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل و به قیمت بازار نزدیک شود تا خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند به تولید خود ادامه دهند که در غیر این صورت میزان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

رضا علیزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت، ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل و به قیمت بازار نزدیک شود تا خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند به تولید خود ادامه دهند که در غیر این صورت میزان تولید افت کرده و با کمبود خودرو در بازار مواجه خواهیم شد؛ نتیجه‌ی این رویه تشکیل بازار سیاه و افزایش خودجوش قیمت‌هاست.

وی خاطرنشان ساخت: وزارت صنعت معدن و تجارت جلساتی در این خصوص با کمیسیون صنایع داشته و این جلسات ادامه دارد تا به یک جمع بندی کلی در خصوص ساماندهی قیمت خودروها برسیم؛ با تصمیمی که خواهیم گرفت سعی بر این داریم که هم تولید ادامه داشته باشد و هم به مردم فشار وارد نشود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بیش از یک و نیم میلیون دستگاه در سال گذشته توسط خودروسازان داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر تولید داخلی ما به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده و با ادامه این روند میزان تولید افت شدیدی خواهد داشت.

وی متذکر شد: قیمت خودرو مهمترین موضوع در خصوص تولید داخلی است و تلاش می‌کنیم قیمت‌ها متعادل شود تا هم قطعه ساز و خودروساز ضرر نبیند و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

نماینده ورزقان یکی از مهمترین دلایل ایجاد بازار سیاه خودرو را ممنوعیت واردات آن دانست و ابراز امیدواری کرد رضا رحمانی در خصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کنند.