وضعیت عفاف و حجاب بانوان جامعه اسفناک است /برای مقابله با معضل بی‌حجابی و بدحجابی باید از خود آغاز کنیم
وضعیت عفاف و حجاب بانوان جامعه اسفناک است /برای مقابله با معضل بی‌حجابی و بدحجابی باید از خود آغاز کنیم

رئیس دانشگاه بناب با انتقاد از اوضاع اسفناک حجاب در جامعه گفت: ما نمی توانیم در حوزه حجاب و عفاف ادعای موفقیت داشته باشیم. به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، کریم عباسیان صبح امروز در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب، اظهار داشت: حجاب و پوشش […]

رئیس دانشگاه بناب با انتقاد از اوضاع اسفناک حجاب در جامعه گفت: ما نمی توانیم در حوزه حجاب و عفاف ادعای موفقیت داشته باشیم.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس ، کریم عباسیان صبح امروز در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب، اظهار داشت: حجاب و پوشش افراد جامعه به خصوص خانم‌ها امروزه در جوامع اروپا و آمریکا و حتی آنهایی که زمانی پیشرو بی‌بند و باری بودند، حجاب در بین این جوامع الگو شود، ولی متأسفانه جامعه ما در اثر ضعف حوزه فرهنگی در الگوسازی، برقراری سبک زندگی اسلامی و تهاجم فرهنگی همه جانبه رو به بی‌بند و باری، زندگی تجملاتی و از این قبیل می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که حضرت علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر را بالاتر از جهاد در راه خدا بیان فرموده و اکثر ائمه اطهار و اهل بیت(ع) برای تحقق این فریضه به جوامع متفاوت جهان اسلام هجرت کرده‌اند.

این پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی تصریح کرد: حتی تبعیدها و نهضت امام خمینی(ره) و تحقق نظام جمهوری اسلامی با اصرار ایشان به امر به معروف و نهی از منکر آغاز شده است.

عباسیان افزود: اگر الگوی پوشش خانم‌ها در سه و چهار سال پیش را به خاطر بیاوریم متوجه می‌شویم که رفته‌رفته حجاب خانم‌ها و الگوی پوشش آقایان سال به سال تغییر پیدا می‌کند و جوانان بازیگران و چهره‌های غربی را الگوی پوشش خود قرار می‌دهند.

وی در خصوص سبک زندگی اسلامی و الگو قراردادن سیره زندگی ائمه(ع) و بزرگان گفت: اگر می‌بینیم که جامعه این‌گونه پیش می‌رود ما مسوولیم، نه سبک زندگی جامعه اسلامی در ما برقرار است و نه مدرنیسم، بی‌بند و باری را به گردن زندگی مدرنیسم می‌اندازیم و مسائل خشونت و غیره را به زندگی اسلامی ربط می‌دهیم.

رئیس دانشگاه بناب در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و تمثیل محبت پیامبر اعظم (ص) به حضرت فاطمه(س)، محبت بیشتر و تحکیم دلبستگی فرزندان به خانواده را مورد تأکید قرار داد.

عباسیان سپس بر الگوسازی حجاب اسلامی در جوامع جهانی توسط دستگاه‌های فرهنگی کشور و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه تأکید کرد و افزود: برای مقابله با معضل بی‌حجابی و بدحجابی باید از خود آغاز کنیم و برای توسعه و تعمیم دیدگاه و نگرش دینی باید تلاش و پایداری کنیم و با تحمل زحمت و پول خرج کردن، مقدمات الهام‌گیری و الگوبرداری از زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) زمینه امر به معروف را فراهم کنیم و جامعه را به سوی زندگی اسلامی سوق دهیم و از ریخت و پاش‌ها و تجمل‌‌گرایی‌ها دوری کنیم.

وی در ادامه ضمن گلایه از وضعیت پوشش در دانشگاه‌های کشور گفت: متأسفانه دانشگاهیان و دانشجویان ما دانشگاه‌های کشورهای غربی و  توسعه یافته در جهان را صرفاً از طریق رسانه‌ها و فیلم‌ها می‌بینند ولی این در حالی است که  در دانشگاه‌های بزرگ جهان پوشش دانشجویان دارای چارچوب، الگو و قوانین بسیار سختی است و حتی در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جهان دانشجو حق ندارد با لباس غیررسمی وارد دانشگاه شود، ولی متأسفانه ما معمولاً استنباط می‌کنیم که در دانشگاه‌های کشورهای خارجی دانشجویان آزاد هستند تا با هر لباسی در صحن دانشگاه حاضر شوند.