پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی بدون آلایندگی کشور
پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی بدون آلایندگی کشور

پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی بدون آلایندگی کشور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر از مدیران پتروشیمی تبریز به منظور رعایت قوانین زیست محیطی اظهار کرد: در حال حاضر پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی کشور است که تقریبا آلایندگی ندارد.به گزارش تایسیزنیوز عیسی کلانتری در آیین افتتاح اولین سیستم تصفیه خانه کاملا بسته در […]

پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی بدون آلایندگی کشور


رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر از مدیران پتروشیمی تبریز به منظور رعایت قوانین زیست محیطی اظهار کرد: در حال حاضر پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی کشور است که تقریبا آلایندگی ندارد.
به گزارش تایسیزنیوز عیسی کلانتری در آیین افتتاح اولین سیستم تصفیه خانه کاملا بسته در کشور با بیان این که مردم تبریز زمانی سلامت خواهند بود که صنایع غرب شهر آلاینده نباشد، گفت: امیدواریم سایر واحدهای آلاینده شهر تبریز به ویژه صنایع مستقر در غرب شهر از سیاست پتروشیمی تبریز پیروی کنند.
وی با اشاره به این که حفظ محیط زیست وظیفه همه ما است، افزود: در رابطه با محیط زیست به ویژه در مسائل اولیه زیست محیطی اهمال شده این در حالی است که محیط زیست برای تمام نسل ها است و باید آن را حفظ کنیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در دو کلانشهر تبریز و اصفهان بزرگترین اشتباه در حفظ محیط زیست این بوده که صنایع در غرب شهر واقع شده و مسیر وزش باد از غرب به شرق است در حال حاضر علت آلایندگی تبریز استقرار صنایع آلاینده در غرب این شهر است.
وی اضافه کرد: با توجه به رعایت نکردن اصول اولیه محیط زیست در استقرار صنایع، باد تمام آلایندگی ها را وارد شهر می کند و ما مجبوریم هزینه های هنگفتی را برای برطرف کردن بخشی از این آلایندگی ها متحمل شویم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر به ازای یک واحد افزایش ذرات ۲.۵ PM در یک متر مربع هوا که عمدتا حاصل از سوخت های فسیلی است ۸ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: مواردی مانند افزایش تمرکز، افزایش تعداد خودروها و مصرف مازوت و گازوئیل در کارخانه ها موجب خسارت زیادی به شهروندان می شوند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر از مدیران پتروشیمی تبریز به منظور رعایت قوانین زیست محیطی اظهار کرد: در حال حاضر پتروشیمی تبریز اولین پتروشیمی کشور است که تقریبا آلایندگی ندارد.
وی با بیان این که مردم تبریز زمانی سلامت خواهند بود که صنایع غرب شهر آلاینده نباشد، گفت: امیدواریم سایر واحدهای آلاینده شهر تبریز به ویژه صنایع مستقر در غرب شهر از سیاست پتروشیمی تبریز پیروی کنند.
کلانتری تاکید کرد: متاسفانه در قانون پیش بینی نادرستی در خصوص اخذ جریمه برای صنایع آلاینده شده است چرا که جریمه ای که از کارخانه های آلاینده اخذ می شود برای کسری بودجه نبوده و باید برای برطرف کردن آلایندگی ها هزینه شود.
معاون رییس جمهور ادامه داد: تبریز به طور طبیعی آلوده نیست ما این شهر را با عناوین مختلفی مانند تولید و ظاهرا برای ایجاد فرصت هایی به منظور رفاه مردم آلوده می کنیم.
کلانتری با بیان این که خسارت ذرات آلاینده برای سلامت مردم در نظر گرفته نمی شود، افزود: سلامت مردم جزو اقتصاد حساب نمی شود مگر این که مجبور به تهیه داروی گران قیمتی باشیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که طبیعت آذربایجان به طور کل طبیعت سلامتی بوده است، ادامه داد: دریاچه ارومیه را به دلیل سواستفاده از آب شیرین و افزایش تولید خشک کردیم که در این زمینه در سال ۹۴ فشار خون مردم تبریز به دلیل غبارهای نمکی افزایش یافت که اگر این وضعیت تداوم پیدا می کرد تبریز باید تخلیه می شد.
کلانتری همچنین در خاتمه افزود: صاحب آذربایجان مردم هستند و باید حفظش کنند و به بهانه تولید، طبیعت را آلاینده نکنیم.