پرداخت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان از سهم بیمه شدگان روستایی در سال ۹۶
پرداخت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان از سهم بیمه شدگان روستایی در سال ۹۶

به گزارش تایسیز اذربایجان، رحیم شهرتی فر در دیدار با مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر کشور ضمن تشکر انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان مرکز برگزاری چهارمین اجلاس مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در بیمه همگانی و سلامت و عشایر و روستاییان صندوق قدم های اساسی برداشته  و امیدواریم پوشش […]

به گزارش تایسیز اذربایجان، رحیم شهرتی فر در دیدار با مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر کشور ضمن تشکر انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان مرکز برگزاری چهارمین اجلاس مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در بیمه همگانی و سلامت و عشایر و روستاییان صندوق قدم های اساسی برداشته  و امیدواریم پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر را به روزی به نقطه ۱۰۰ درصدی برسانیم.

وی با اشاره به مبلغ سهم بیمه روستاییان و دولت گفت: در سال ۹۶  جمع وصولی از بیمه شده های ۴۴ میلیارد تومان بود که سه برابر این مبلغ یعنی بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان سهم دولت بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربایجان شرقی بیش از ۴ میلیون جمعیت دارد که  ۱ میلیون و ۲۰۰ نفر آن ساکن تبریز است که بیش از ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد جمعیت می توانند  زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی این بیمه قرار گیرند.

وی خاطرنشان شد: سال های ۹۵ و ۹۶ خشکسالی بر استان حاکم بود ولی خوشبختانه امسال ۴۰ درصد افزایش بارش داشتیم و کشاورزان از وضعیت بهتری نسبت به سال قبل برخوردارند.

شهرتی فر افزود: خوشبختانه امسال را خوب شروع کردیم و امیدواریم با برداشت محصول دیم در روستاها درآمد روستاییان افزایش یابد که این افزایش درآمد در افزایش جمعیت مشتاق بیمه شدن نیز تاثیرگذار است.

وی بر لزوم هدف گذاری رسیدن به ۳۶۰ هزار نفر و ۱۰۰ درصدی شدن بیمه شدگان روستایی تاکید کرد و گفت: باعث امیدواری است که خیرین استان ما نیز در افزایش سطح رفاه دو دهک کم درآمد جامعه موثر هستند.