پرداخت جریمه مشمولان غایب بیش از ۸ سال تا پایان امسال/به ازای هر یک ماه جبهه ۱۲ روز کسری خدمت
پرداخت جریمه مشمولان غایب بیش از ۸ سال تا پایان امسال/به ازای هر یک ماه جبهه ۱۲ روز کسری خدمت

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، ابراهیم امرانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مشمولان متولد سال ۱۳۷۱ و قبل از آن به شرطی که ۸ سال و بیشتر از آن غیبت داشته باشند می‌توانند تا پایان سال ۹۷ نسبت پرداخت جریمه غیبت سنوات و اخذ کارت معافیت اقدام کنند. […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از فارس، ابراهیم امرانی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مشمولان متولد سال ۱۳۷۱ و قبل از آن به شرطی که ۸ سال و بیشتر از آن غیبت داشته باشند می‌توانند تا پایان سال ۹۷ نسبت پرداخت جریمه غیبت سنوات و اخذ کارت معافیت اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص نحوه و شرایط انجام خدمت و یا معافیت مشمولان افزود: تمام پیش زمینه‌های لازم برای مشمولیت مشمولان خدمت مقدس سربازی در معاونت وظیفه عمومی ناجا فراهم بوده و مشمولان برای اطلاع از تمام موارد اعم از خاص و عام با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و همچنین سایت این معاونت اطلاعات جامع را دریافت کنند.

امرانی معافیت دوران تحصیل را طبق قانون سه بخش عنوان کرده و ادامه داد: معافیت‌های تحصیلی بر سه نوع ارائه می‌گردد اول دانش آموزی که تا پایان ۲۰ سالگی، دوم دانشجویی ۲٫۵ تا پنج سال متفاوت بوده و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۶ و ۸ سال می‌باشد و نوع سوم معافیت دورا تحصیل طلاب است.

معاون وظیفه عمومی ناجا در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ترخیص مشمولان در حین خدمت قبول شدگان در کنکور در شرایطی انجام می‌پذیرد که مشمول غیبت سنواتی نداشته و در طول خدمت مرتکب فرار نبوده و دارای پرونده قضائی نباشد.

به ازای هر یک ماه جبهه ۱۲ روز کسری خدمت 

امرانی در خصوص کسری خدمت فرزندان ایثار گران و جانبازان ابراز داشت: فرزندان ایثارگران و جانبازان و افرادی که در جبهه‌ها خدمت کردند به ترتیب به ازای هر یک ماه ۱۲ روز کسری خدمت لحاظ می‌گردد.

وی ادامه داد: ایثارگرانی ۲۸ ماه سابقه خدمت در جبهه و جانبازان ۲۵ درصد در صورت ارائه مدارک و تائیدیه از یگان خدمتی خود یک فرزند آنها می‌تواند از معافیت خدمت بهره‌مند شوند.

امرانی اقدامات معاونت وظیفه عمومی ناجا را کاملا سیستمی عنوان داشته و اذعان کرد: تمام خدمات این معاونت از طریق سیستم انجام می‌شود و هیچ دخل و تصرفی در چگونگی و روند اجرای امور مربوط به معافیت و غیره صورت نگرفته و مر قانون فصل الخطاب برای اجرای تمام امور محوله است.

امرانی فعالیت سامانه ۱۹۷ ناجا را به صورت شبانه‌روزی عنوان کرده و گفت: آماده دریافت هر گونه انتقاد از عملکرد پرسنل و همچنین دریافت پیشنهادات سازنده عموم مردم در راستای ارائه خدمت بیش از پیش برای مردم به صورت شبانه روزی هستیم.