پرواز بی‌بازگشت
پرواز بی‌بازگشت

پرواز بی‌بازگشت تایسیز نیوز- زمانی که همه منتظر نشستن پرواز رییس جمهور در فرودگاه بین المللی تبریز بودند، کسی نمی دانست چه سانحه جانسوزی در حال وقوع است و بازگشتی برای این پرواز نخواهد بود. به گزارش تایسیز نیوز، پروازی که هزاران امیدواری در منطقه دمیده بود و مردم ضمن اینکه افتخار حضور رییس جمهورشان […]

پرواز بی‌بازگشت

پرواز بی‌بازگشت

تایسیز نیوز- زمانی که همه منتظر نشستن پرواز رییس جمهور در فرودگاه بین المللی تبریز بودند، کسی نمی دانست چه سانحه جانسوزی در حال وقوع است و بازگشتی برای این پرواز نخواهد بود.

به گزارش تایسیز نیوز، پروازی که هزاران امیدواری در منطقه دمیده بود و مردم ضمن اینکه افتخار حضور رییس جمهورشان را داشتند هرگز تصور نمی کردند که این آخرین دیدار و سفر آیت الله رئیسی به شهرستان ها و پرواز بی بازگشت است.

در حالی که همه منتظر قدوم مبارک رییس جمهور بودند و در شهرستان های خداآفرین و تبریز همه برای استقبال شایسته برنامه ریزی کرده بودند تا پس از افتتاح سد «قیزقلعه سی» طرحی را که ۱۹ سال مردم منطقه منتظر به ثمر رسیدن آن بودند، طرح های نفتی نیز در تبریز افتتاح شود.

رییس جمهور شهید وقتی وارد شهرستان خداآفرین شد مثل همیشه با مردم خوش و بش می کرد و به مشکلاتشان و همین طور به تشکرشان از رییس جمهور از بابت افتتاح با مهربانی گوش می داد و نمی دانست آخرین دیدار با مردم است و حادثه دلخراشی انتظار آنان را می کشد.

پس از دیدار ۲ ربیس جمهور ایران و جمهوری آذربایجان که با سانحه هلیکوپتر به کام همه تلخ شد همه منتظر ایشان در پالایشگاه نفت تبریز بودند پروژه ای که هیچ وقت افتتاح نشد، زمانی که مسوولان و خبرنگاران منتظر ورود ربیس جمهور بودند خبر سانحه هلیکوپتر همه را در شوک و نگرانی عمیق فرو برد.

پرواز بی بازگشت
آخرین تصویر از رییس جمهور شهید و شهید آیت الله آل هاشم در هلی کوپتر سانحه دیده

دست بی رحم اجل انسان های برگزیده ای را چید، ربیس جمهوری که خدمتگزار مردم بوده و تمام فکر و ذکرش رفع مشکلات کشور و خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم کشور بود، وزیر امور خارجه ای که هرگز سستی در خدمت به کشور به خود راه نمی داد، آیت الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی محبوب القلوب مردم استان که مردم داری و مهربانیش زبانزد خاص و عام بود و رحمتی استانداری که با تلاش و انگیزه خدمت برنامه های فراوانی را برای توسعه آذربایجان شرقی در سر داشت و در بازدید ها و سرکشی های شبانه روزی که به طرح ها و پروژه های استانی انجام می داد این را به همه نشان داده بود.

وقتی مردم با چشمان گریان و ذکر، دعا و صلوات از لحظه انتشار خبر منتظر اخبار تکمیلی بودند برخی طاقت انتظار نداشتند و خود را به شهرستان ورزقان رساندند علاوه بر مردم محلی، مردم و جستجوگران از نقاط مختلف کشور به طور خودجوش با دل های نگران به دنبال محل سانحه هلیکوپتر بودند.

اما انتشار خبر شهادت رییس جمهور و همراهان، خستگی را بر تن همه گذاشت و همه با چشمانی گریان و کوهی از آه و اندوه و تیم های جستجوی مردمی، کوهنوردان، هلال احمر، نیروهای بسیج و موتورسواران جستجوگر ناامید و بی رمق از دره ها و مسیرهای صعب العبور به محل خود باز می گشتند.

معجزه تبریز

اما فردای پرواز بی بازگشت معجزه مردم آذربایجان تمام رسانه های دنیا را انگشت بر دهان گذاشت، دریای بی کران عطوفت و قدرشناسی از رییس جمهور اسلامی ایران و امام جمعه محبوب تبریز و همراهانشان با حضور گسترده مردم تجلی یافت طوری که دشمنان انقلاب را مقهور خود کرد.

به گزارش خبرنگاران میدانی مسیر میدان ساعت تبریز تا میدان شهدا که در زمان رفت ۶ تا هفت دقیقه طول کشیده بود در زمان بازگشت بیش از ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

در زمان مراسم تشییع «شهدای خدمت» جوشش مردم و افزایش جمعیت طوری بود که تهیه فیلم و کادر بستن را بسیار دشوار کرده بود چون برای تنظیم کادر دوربین با فرد مصاحبه شونده فاصله ای لازم است ولی این امکان وجود نداشت.

هر لحظه به تعداد تشییع کنندگان افزوده می شد انگار تمام جمعیت شهر آنجا بودند پس از مصاحبه با مردم متوجه شدیم که مردم شهرها و استان های مجاور هم حضور دارند، از ماکو، ارومیه، مهاباد، زنجان، اردبیل، همین طور از عراق و رسانه های خارجی حضور داشتند، و مداحی مهدی رسولی نیز به معنویت مراسم افزوده بود. 

قدرشناسی و حق شناسی مردم مقابل مسوولانی که خدمتگزار صدیق مردم بودند صداقت شخص رییس جمهور، آیت الله آل هاشم، وزیر امور خارجه و استاندار خدوم و پر تلاش و جوان آذربایجان شرقی مردم را به مراسم کشانده و معجزه حضور مردم را شکل داده بود طوری که به گفته کسانی که در صحنه های مختلف انقلاب حضور داشتند این جمعیت بی کران جزو مراسم های تششیعی بوده که بیشترین مردم در آن شرکت کردند.