پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم / چیدن برنامه‌های سفت و سخت همیشه نتیجه مطلوب ندارد
پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم / چیدن برنامه‌های سفت و سخت همیشه نتیجه مطلوب ندارد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، پریا ولی‌زاده اظهار کرد: من درمدرسه فرزانگان یک تبریز ناحیه ۴ درس می‌خواندم و روزهای مدرسه ۵ ساعت و غیرمدرسه ۱۳ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم. نفر دهم کنکور تجربی در خصوص اینکه بیان موفقیت‌ها چقدر می‌تواند تاثیر داشته باشد، تاکید کرد: صحبت‌های افرادی که توانسته‌اند در این […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، پریا ولی‌زاده اظهار کرد: من درمدرسه فرزانگان یک تبریز ناحیه ۴ درس می‌خواندم و روزهای مدرسه ۵ ساعت و غیرمدرسه ۱۳ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم.

نفر دهم کنکور تجربی در خصوص اینکه بیان موفقیت‌ها چقدر می‌تواند تاثیر داشته باشد، تاکید کرد: صحبت‌های افرادی که توانسته‌اند در این آزمون چند صد هزار نفری رتبه برتر شوند حتما جزو اخبار و حاشیه‌های جذاب کنکور است که برای همه دارای میزانی از اهمیت است.

وی گفت: موفقیت با تلاش و کوشش حاصل می‌شود و کسی که تلاش نمی‌کند هیچ شانسی برای موفقیت ندارد و من موفقیتم را مدیون تلاش خود و خانواده‌ام هستم چون واقعا تلاش کردم تا به این نتیجه شیرین برسم.

این برتر کنکوری تاکید کرد: آرامش در خانواده یکی دیگر از دلایل موفقیت‌هاست چون هیچ وقت والدینم برای کسب رتبه به من فشار نمی‌آوردند. من برای کنکور استرس نداشتم چون داشتن استرس مانع از بهره‌مندی انسان از تمام توانایی‌هایش می‌شود و آرامش موجب می‌شود تا آنچه را که یاد گرفته‌ای به منصه ظهور و بروز رسانده و نتیجه موفق بگیری.

وی در خصوص برنامه‌های درسی گفت: چیدن برنامه‌های سفت و سخت نمی‌تواند همیشه نتیجه مطلوب و خوبی داشته باشد پس باید با یک برنامه‌ریزی منعطف در راه رسیدن به هدف تلاش کرد.

ولی‌زاده افزود: داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای کنکور می‌تواند نتیجه شیرین و لذت‌بخشی داشته باشد اما این امر نباید به گونه‌ای باشد که موجب استرس و خستگی شود که قطعا نتیجه معکوس دارد.

وی افزود: در پایه اول و دوم تفریحات خود را داشتم ولی در پایه آخر به کل تفریحات را کنار گذاشته و فقط بعد از آزمون آماده‌سازی، چند ساعت استراحت می‌کردم.

رتبه دهم کنکور تجربی با تاکید به اینکه پدر و مادرم محیطی آرام برای مطالعه ساخته بودند، گفت:حمایت خانواده حرف اول در موفقیت است.

ولی‌زاده اظهار کرد: من در سال آخر و برای کلاس‌های دروس تخصصی و عربی به کلاس رفته بودم ولی بیشترین مطالعه در خانه بود.

وی ادامه داد: یک برادر کوچکتر از خودم دارم و پدر و مادرم نیز هیات علمی دانشکده داروسازی هستند.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل انتخاب خواهم کرد، گفت: تمامی کنکوری‌ها به سال آخر توجه کنند چراکه اگر تلاش کنند و چند ماهی را با تلاش و همت و کمی سخت‌گیری درس بخوانند، موفق خواهند شد.