پیاده روی اربیعن حسینی با طعم نمایش، تعزیه خوانی و نقالی
پیاده روی اربیعن حسینی با طعم نمایش، تعزیه خوانی و نقالی

به گزارش تایسیز اذربایجان ، این همایش در موضوعات روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرام ۶۱ هجری، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، قیام عاشورا و مدافعان حرم، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی و در قالب‌های اجرایی موکبی (مسجدی)، خیابانی، تعزیه، نقالی، پرده خوانی و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، این همایش در موضوعات روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرام ۶۱ هجری، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، قیام عاشورا و مدافعان حرم، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی و در قالب‌های اجرایی موکبی (مسجدی)، خیابانی، تعزیه، نقالی، پرده خوانی و مقتل خوانی برگزار می شود.

همایش فوق در دو بخش ایران و عراق برگزار می شود؛ در بخش ایران نمایش‌ها با موضوعات و قالب‌های مطرح شده به دو زبان فارسی و عربی برگزار می شود و در بخش عراق نیز نمایش‌ها  به زبان های فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی و اردو اجرا می شوند.

آرش ساربان دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاد‌ه‌روی اربعین دراین خصوص گفت: سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین “روایت راهیان” از روز شنبه ۲۸ مهرماه با اجرای گروهی از شهرستان رامشیر در مرز بین‌المللی شلمچه آغاز شد.

وی گفت: ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مهرماه ۸ گروه در مرزهای شلمچه و چذابه به اجرای نمایش پرداختند. در بخش بین‌المللی نیز امروز اول آبان ماه ۱۵ گروه عازم کربلا معلی شده و اجراهای خود را برای زائران اربعین آغاز می‌کنند.