پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته تعاون
پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته تعاون

💢استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز هفته تعاون، بر نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی تاکید کرد. متن پیام عابدین خرّم به این شرح است: 🔻تعاونی‌ها با به‌کارگیری اصول و ارزش‌های تعاون به‌عنوان کانون‌های ترویج کار جمعی و فعالیت‌های گروهی مطرح هستند و نقش موثری در توسعه فرهنگ […]

💢استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز هفته تعاون، بر نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی تاکید کرد.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:

🔻تعاونی‌ها با به‌کارگیری اصول و ارزش‌های تعاون به‌عنوان کانون‌های ترویج کار جمعی و فعالیت‌های گروهی مطرح هستند و نقش موثری در توسعه فرهنگ تعاون و همکاری برای سامان‌دهی مشکلات و مسایل جامعه و گروه‌های پایین درآمدی ایفا می‌کنند.

از سویی دیگر مقایسه دو نظام اقتصاد اسلامی و اقتصاد تعاونی نشان می‌دهد الگوی تعاونی از نظر ضوابط، اصول و ارزش‌ها بیشترین اشتراک و سنخیت را با اقتصاد اسلامی دارد و بر همین اساس، بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصاد جمهوری اسلامی در قانون اساسی مصوب شده است تا همگام با بخش‌های دولتی و خصوصی، در روند توسعه اقتصادی کشور مشارکت کند.

تصویب قانون بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ شهریور ماه سال ۱۳۷۰، فرصتی ارزشمند برای مشارکت حقیقی مردم در امور اقتصادی کشور و مردمی‌سازی اقتصاد فراهم کرده است؛ اینجانب ضمن تبریک این روز و هفته تعاون به همه تعاون‌گران، مدیران و اعضای تعاونی‌ها و قدردانی از دست‌اندرکاران و کنش‌گران این عرصه، امیدوارم با نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون، شاهد موفقیت‌های روزافزون در راستای تحقق اهداف عالی نظام بویژه رفع بیکاری، فقرزدایی، گسترش عدالت اجتماعی و مردمی‌سازی اقتصاد کشور باشیم.