پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگترین میدان شهری کشور در تبریز/ معضل ترافیک ورودی غرب رفع می‌شود
پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگترین میدان شهری کشور در تبریز/ معضل ترافیک ورودی غرب رفع می‌شود

به گزارش تایسیز اذربایجان ، میدان آذربایجان به عنوان بزرگترین میدان شهری کشور شناخته می شود که به دلیل بار سنگین ترافیکی و همچنین واقع شدن در ورودی شهری و فرودگاه تبریز از سال ۹۳، طرح بزرگی برای کاهش و کنترل ترافیک آغاز شده که اکنون این عملیات رو به اتمام است. ایرج شهین باهر، […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، میدان آذربایجان به عنوان بزرگترین میدان شهری کشور شناخته می شود که به دلیل بار سنگین ترافیکی و همچنین واقع شدن در ورودی شهری و فرودگاه تبریز از سال ۹۳، طرح بزرگی برای کاهش و کنترل ترافیک آغاز شده که اکنون این عملیات رو به اتمام است.

ایرج شهین باهر، شهردار کلانشهر تبریز در بازدید از روند اجرای این پروژه با بیان اینکه آخرین رمپ دسترسی این پروژه به سمت فرودگاه – آذربایجان نیز درحال تکمیل است، اظهار کرد: پس از این رمپ، هر سه رمپ موجود در این پروژه با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی افزود: پس از زیباسازی و نمادسازی این پروژه، هزینه نهایی پروژه به ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شهردار تبریز همچنین از انتقال آب های سطحی به آجی چای خبر داد.

اکبر امجدی، شهردار منطقه ۴ تبریز هم طی توضیحاتی با بیان اینکه این میدان با ۱۲.۵ هکتار در ورودی شهری واقع شده، اظهار کرد: به صورت میانگین بیش از ۲۲ هزار خودرو در ساعت از این میدان تردد می کنند.

وی افزود: به جهت وجود معضل ترافیکی از مسیر پاسداران، چایکنار، فرودگاه و گذر اصلی و با توجه به ورودی بودن شهر از سمت غرب تبریز، این پروژه آغاز شد تا شاهد ترافیک صبح گاهی نباشیم.

در ادامه، حسین منیری فر، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز نیز از عملیات تکمیلی این پروژه خبر داد و گفت: پروژه ترافیکی میدان آذربایجان با ۹۰ پیشرفت کاری، رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه سرعت اجرای این پروژه قابل قبول است افزود: عملیات اجرایی چنین میدانی، حداقل در مدت زمان ۲۰ ساله انجام می شود که خوشبختانه ما این طرح را در حدود پنج سال با مقاومت بالا به اتمام می رسانیم.

منیری فر در ادامه از اجرای عملیات به طول چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: در این پروژه بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن آرماتور مصرف شده و بیش از ۱۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.

پروژه بزرگ میدان آذربایجان که به عنوان بزرگ ترین میدان شهری کشور شناخته می شود، تا پایان سال ۹۷ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری شهروندان تبریزی می شود.